پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 191435 07:35 1401/05/27
وزیر جهاد کشاورزی: بهره‌وری بدون علم و فناوری میسر نیست

وزیر جهاد کشاورزی: بهره‌وری بدون علم و فناوری میسر نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر جهاد کشاورزی: بهره‌وری بدون علم و فناوری میسر نیست

وزیر جهاد کشاورزی: بهره‌وری بدون علم و فناوری میسر نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رویدادهای فناورانه نوین کشاورزی در نمایشگاه بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال سال شرکت‌های دانش‌بنیان است و با توجه به شعار سال، ماموریت ما در حوزه دانش بنیان های کشاورزی یک ماموریت ویژه است.

وی ادامه داد: در وزارت جهاد کشاورزی این ماموریت بر عهده سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است. ما اولین وزارتخانه‌ای بودیم که آیین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دولت تصویب کردیم و در نوزده بند آن آیین نامه متعهد به انجام اقداماتی با مشارکت بخش های مختلف شده ایم.

ساداتی نژاد عنوان کرد: سازمان تحقیقات مامور راه اندازی پارک های علم و فناوری را داشت که اولین پارک خود را به بهره برداری رسانده است، همچنین دهکده های نوآوری و فناوری کشاورزی را در استان ها راه اندازی می کند و ما امیدواریم به مزارع نوآوری برسیم و نوآوری را به شهرستان ها و روستا ها ببریم تا نفوذ دانش و فناوری را در کشاورزی توسعه دهیم.

وی افزود: اگر ما کشاورزی اقتصادی و کشاورزی می خواهیم راهی به جز ورود دانش و فناوری به مزارع نداریم و در این مسیر سازمان تحقیقات کاروان های افزایش بهره وری را در استان های کشور راه اندازی کرده است که در فصل های زراعی در مناطق مختلف افراد متخصص به مزارع می روند و از نزدیک بر کار کشت نظارت داشته باشند.

مقام عالی وزارت ضمن استقبال از آغاز رویدادهای بیوتکنولوژی در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: این حوزه با نگاه بیوتکنولوژی با دو هدف تمرکز بر نیازهای ستادی و اجرایی در وزارت جهاد کشاورزی و امضای تفاهم نامه با معاونت های تخصصی در وزارت خانه کار خود را پیش می برد که امروز یکی از این تفاهم نامه ها با معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی امضا شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: حمایت های وزارت جهاد کشاورزی از بخش دانش بنیان بتواند در افزایش ثروت، اشتغالو نفوذ دانش در بخش کشاورزی و منابع طبیعی موثر باشد.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه بهره وری بدون علم و فناوری میسر نیست، اذعان کرد: در دنیای امروز بهره وری و فناوری به هم گره خورده است و اگر علم و فناوری را در کنار کشاورزی بیاوریم به بهره وری خواهیم رسید در غیر این صورت بین ما و بهره وری فاصله خواهد افتاد.

وی ادامه داد: کاروان بهره وری در مزرعه ترویج را انجام می دهد و به کشاورز آموزش می دهد و از این طریق بهره وری را افزایش می دهد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: برای خرید محصولات دانش بنیان و تجهیزات کشاورزی از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان تسهیلات می دهیم تا بتوانند با استفاده از فناوری عملکرد خود را ارتقاء دهند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |