جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 162195 09:26 1400/08/28
وزیر جهاد کشاورزی: استان زنجان رتبه اول تولید زیتون کشور را دارد

وزیر جهاد کشاورزی: استان زنجان رتبه اول تولید زیتون کشور را دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر جهاد کشاورزی: استان زنجان رتبه اول تولید زیتون کشور را دارد

وزیر جهاد کشاورزی: استان زنجان رتبه اول تولید زیتون کشور را دارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: این استان با ۸۰۰ هزار هکتار، چهار درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد و سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند.

وی یاد آوری کرد: این استان از نظر ریالی ۲ درصد و سالانه ۱۸ هزار میلیارد تومان از تولیدات محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سهم زنجان در ارزش افزوده محصولات کشاورزی ۱۷ درصد بوده و ۳۲ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است.

ساداتی نژاد اظهار داشت: این استان سالانه ۳۵ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: اگر در استان زنجان به مرکزیت شهر زنجان دایره ۳۵۰ کیلومتری ترسیم شود، ۴۵ درصد جمعیت ایران در این شعاع قرار می گیرند که از نظر پدافند غیرعامل، مرکزی برای تامین کالاهای اساسی برای این میزان از جمعیت کشور و لجستیک تامین مواد غذایی و نهاده های دامی است.

وزیر جهاد کشاورزی به قابلیت های استان زنجان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم یکی از برنامه های محوری در طول چهار سال، سند زمین های کشاوزی به کشاورزان اهدا می شود و مشکل بیش از ۶۰ ساله کشور حل خواهد شد.

ساداتی نژاد ادامه داد: ۵۰ درصد کاداستر اراضی در استان زنجان انجام شده و ۲۲ بهمن امسال شهر به شهر جشن سند دار شدن زمین های کشاورزی را آغاز خواهیم کرد.

وی یادآوری کرد: در شهر خرم دره و خدابنده جشن سند دار شدن زمین های کشاورزی را در ۲۲ بهمن امسال خواهیم داشت لذا استانی پیشرو در این زمینه است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در استان زنجیره خوبی در تولید صنایع غذایی، گوشت قرمز، بوقلمون، گیاهان دارویی و طیور انجام شده است که باید توسعه یابد و این مهم از قابلیت های زنجان محسوب می شود.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه زنجان ۳۰ هکتار گلخانه دارد، اظهار داشت: این مهم باید بیش از ۶۰۰ هکتار بود که برای توسعه این پروژه در استان تسهیلات مناسب در این حوزه انجام و سرمایه گذاران به آن هدایت شوند.

وی ادامه داد: صنایع تبدیلی در استان کم است که اختصاص تسهیلات برای این مهم نیز از مصوبات سفر رئیس جمهوری به زنجان شد.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه های نوین آبیاری تخصیص یافته و ۱۵۰ میلیارد تومان برای ۱۰ سد معیشتی حائز اهمیت برای کشاورزان تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان برای انتقال آب کشاورزی از پایاب سد کینه ورس اختصاص پیدا می کند و تکمیل زیرساخت های شهرک های کشاورزی در استان زنجان ۵۰ میلیارد تومان به عنوان مصوبه سفر تخصیص می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مبارزه با آفات و طرح های آبخیزداری هر کدام ۱۰۰ میلیارد تومان و تخصیص هشت میلیارد تومان برای نهالستان مادری از مصوبات سفر به زنجان است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |