جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 163159 20:01 1400/09/05
وزیر اقتصاد : استفاده از ظرفیت بی بدیل نخبگان محلی است

وزیر اقتصاد : استفاده از ظرفیت بی بدیل نخبگان محلی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
وزیر اقتصاد : استفاده از ظرفیت بی بدیل نخبگان محلی است

وزیر اقتصاد : استفاده از ظرفیت بی بدیل نخبگان محلی است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در نشستی که در فرمانداری شهرستان آق قلا با علما‌ و‌ روحانیون اهل تسنن این شهر برگزار شد، از همیاری مردم در مواجهه با سیل سال ۹۸ به عنوان یکی از جلوه های کم نظیر همیاری و همدلی در منطقه ترکمن صحرا یاد کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از دل این ظرفیت ها در شرایط سخت راهبردهایی تدوین کنیم که از همان همدلی ها و پتانسیل ها برای پیشرفت استان استفاده شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در مسایل و‌ مشکلات اقتصادی استانی باید امیدوارانه قدم برداشت، اظهار کرد: بنا بر مصوبات سفرهای استانی ، تغییرات و جهت گیری هایی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

به گفته وزیر اقتصاد چنانچه ظرفیت های ملی در اختیار مناطق کم برخوردار قرار گیرد و به دنبال آن مجموعه جامعی از صاحبان اندیشه و نقش آفرینان مهم اقتصادی ایجاد شود، مدیران می توانند بخشی از بار مشکلات اقتصادی را بردارند و در راستای برپایی پیشرفت و عدالت اجتماعی گام های موثری بردارند.

***بازدید وزیر اقتصاد از گمرک اینچه برون

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر خود به استان گلستان ساعتی پیش از گمرک مرزی اینچه برون بازدید کرد.

سید احسان خاندوزی به ‌اتفاق هیئت همراه از این کریدور تجاری شمال کشور که مهمترین گمرک استان گلستان به شمار می رود و نقش بسزایی در تجارت خارجی این استان دارد، بازدید کرد.

وزیر اقتصاد در بازدید از ایستگاه ایکس ری بر تقویت این سامانه برای کنترل دقیق تر مبادی رسمی و نیز کاهش هزینه‌های بازرسی کالاهای ورودی تأکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی که در سفر یک روزه در استان گلستان حضور یافته در بازدید از منطقه آزاد اینچه برون خواستار تبدیل این منطقه به منطقه ای تولید محور و صادرات گرا شد که می تواند نه تنها نقطه تماس ایران با اقتصاد کشور ترکمنستان بلکه با کل منطقه اوراسیا باشد.

سید احسان خاندوزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بنای دولت سیزدهم این است که با راهبرد تغییر عملکرد مناطق آزاد اقتصادی، شاهد نسل دوم این مناطق با رویکرد تولید محور و صادرات مدار باشیم، گفت:منطقه آزاد اینچه برون یکی از مناطق نسل دوم و مستعد دارای زیر ساخت است و امیدوارم با زحمات دبیرخانه مناطق آزاد، مدیر اجرایی این منطقه سریعتر شروع بکار کرده و طرح جامع منطقه‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده شود.

وزیر اقتصاد با ابراز امیدواری از اینکه بتوان از تمامی ظرفیت هایی که تاکنون بصورت بالقوه باقی مانده است استفاده کرد،اظهار داشت: این ظرفیت‌ها شامل ظرفیت های حوزه ترانزیتی و ظرفیت حوزه ژئوپلتیک کشور است که آن را به ظرفیت های ژئواکونومی وصل می کند و اینچه برون می‌تواند قطب ارزآوری، تولید و همچنین کانونی برای پیوندهای منطقه‌ای و فراتر از مسائل اقتصادی و صنعتی باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |