سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 124418 18:17 1399/09/23
ورود «مسافربرهای شخصی» به طرح دوگانه سوزشدن خودروها

ورود «مسافربرهای شخصی» به طرح دوگانه سوزشدن خودروها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ورود «مسافربرهای شخصی» به طرح دوگانه سوزشدن خودروها

ورود «مسافربرهای شخصی» به طرح دوگانه سوزشدن خودروها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در ۷ ماه گذشته، تعداد خودروهای ثبت نامی که مشمول طرح تبدیل رایگان از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز بوده اند از مرز ۸۴ هزار خودرو عبور کرده که از این تعداد بیش از ۵۲ هزار خودرو تاکنون به دوگانه سوز تبدیل شده اند.

به گزارش جهان اقتصاد، تبدیل رایگان خودروهای عمومی اعم از تاکسی ها و وانت بارها، از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز، فرصتی است که دولت امسال در راستای افزایش سهم CNG در سبد سوخت کشور و با اتکا به مصوبه شورای عالی اقتصاد و با راهبری وزارت نفت در اختیار مالکان خودروهای عمومی گذاشته و هزینه تبدیل به جای آنکه از مالک خودرو دریافت شود، به استناد ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید، در طرحی به نام «حمایت از تولید و تبدیل کارخانه ای و کارگاهی یک میلیون و 460 هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به CNGسوز» از محل سوخت صرفه جویی شده توسط دولت پرداخت می شود.

حمید قاسمی ده چشمه، معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد اظهار کرد: این فرصت که در سال جاری به منظور تبدیل رایگان 700 هزار خودروی عمومی اجرایی شده و قرار است به منظور پوشش تمامی یک میلیون و 460 هزار دستگاه مسافربرهای عمومی و شخصی فعال در ناوگان عمومی ادامه یابد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست برای وانت بارها و تاکسی‌ها اجرایی شده و قرار است در آینده ای نزدیک در فاز دوم اجرای این طرح، شاهد فراهم شدن شرایط ثبت نام مسافربرهای شخصی فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی در سایت gcr.niopdc.ir باشیم.

وی درباره ثبت نام مسافربرهای شخصی خاطرنشان کرد: تبدیل خودروهای شخصی از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز در این طرح، همچون تبدیل خودروهای عمومی رایگان نیست؛ بلکه با پرداخت 70 درصدی از منابع دولت، و 30 در صد هم بخش خصوصی پرداخت خواهند کرد.

وی افزود: بنا به تاکید وزیر نفت باید نسبت به جایگاه های کوچک مقیاس سی ان جی  کار شود تا بتوان در سطح شهر آن را توزیع کرد، در این حوزه با شهرداری ها در حال مکاتبه هستیم و نامه هایی نیز به مدیران مناطق زده شده  که تعداد مورد نیاز جایگاه هر شهر را اعلام کنند تا مصوبه لازم برای جانمایی آن ها اخذ شود.

این مسئول گفت: درخصوص استانداردسازی جایگاه های سوخت مطالعاتی با همکاری محیط زیست آغاز شده است و پس از آماده شدن اولین نسخه آن با سازمان استاندارد نهایی می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |