پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 163392 11:45 1400/09/07
واردات 94 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کره‌ای به کشور طی 2 سال

واردات 94 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کره‌ای به کشور طی 2 سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واردات 94 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کره‌ای به کشور طی 2 سال

واردات 94 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کره‌ای به کشور طی 2 سال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، حمیدرضا دهقانی‌نیا درباره جزئیات انهدام باند قاچاق واردات لوازم خانگی کره ای به کشور، بیان کرد: عوامل قاچاق واردات لوازم خانگی از دو رویه کوله‌بری و ته‌لنجی برای واردات کالاهای لوازم خانگی به کشور سوء استفاده کرده‌اند. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مغز متفکر این باند در کردستان و بازوان اجرایی آن در خوزستان بوده‌ است که این قاچاقچیان از بستر کوله‌بری و ته لنجی سوء استفاده کرده و با هدایت آنها کالاهای قاچاق را به کشور وارد می‌کردند. 

* واردات 94 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کره‌ای به کشور طی 2 سال

وی بیان داشت: این باند واردکننده لوازم خانگی قاچاق در دو سال گذشته نزدیک به 94 هزار قطعه کالای لوازم خانگی قاچاق به کشور وارد کرده‌اند و 910 میلیارد تومان کالا فروخته‌اند. 

دهقانی‌نیا افزود: از طریق ته لنجی حدود 6 هزار قلم کالا به ارزش 81 میلیارد آورده‌اند که 4 هزار قلم آن را به ارزش 44 میلیارد تومان به کشور وارد کرده‌اند. 

* کشف 3 هزار و 400 دستگاه قاچاق لوازم خانگی از انبارها

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: 3 هزار و 400 قلم کالا از این میزان از انبارها کشف شده که کالاهای کشف شده شامل تلویزیون، یخچال، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی و کولر گازی است. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در ضربه اخیر به باند واردات قاچاق لوازم خانگی فقط 780 تلویزیون کشف شده است. 

وی با بیان اینکه این باند واردات قاچاق لوازم خانگی قاچاق عمله نماینده شرکت سامسونگ در عراق بوده‌اند، گفت: این افراد سرمایه‌ای در اختیار ندارند تا لوازم خانگی قاچاق را با سرمایه خودشان خریداری و به کشور وارد کنند بلکه به عنوان کارگر برای نماینده شرکت سامسونگ در عراق کار می‌کردند. 

* دستمزد 50 هزار تومانی به ازای واردات هر دستگاه لوازم خانگی قاچاق به کشور

دهقانی‌نیا در مورد  شیوه کار این باند واردات لوازم خانگی قاچاق به کشور گفت: این باند لوازم خانگی قاچاق را از نماینده شرکت سامسونگ در عراق دریافت می‌کرده‌اند و به شیوه‌های مختلف ته‌لنجی یا کوله‌بری وارد کشور می‌کردند و پس از فروش این کالاها در کشور پول آن را به نماینده شرکت سامسونگ در عراق تحویل می‌داده و به ازای فروش هر دستگاه لوازم خانگی قاچاق دستمزدی مثلا 50 هزار تومانی دریافت می‌کرده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه باید فکری به حال اقتصاد بیماری کرد، گفت: متاسفانه بخشی از این اتفاقات ناشی از معیشت ضعیف بومی‌ها در برخی از مناطق کشور است. 

دهقانی‌نیا اظهار داشت: کالای قاچاق از طریق ته لنجی به کشور حمل، صاحب لنج و ملوان نیز برای واردات آن همکاری می‌کنند و در نهایت نیز از طریق شوتی‌ها در اقصی نقاط کشور توزیع می‌شود. 

وی با بیان اینکه این باند وارد کننده لوازم خانگی قاچاق کالاهای شرکت لوازم خانگی کره‌ای سامسونگ را از عراق به کشور وارد می‌کرده‌اند، گفت: این در حالی است که کشور کره در دوران تحریم‌های آمریکا با ما همکاری نکرد و هنوز هم تلاش می‌کند که بازار لوازم خانگی ما از روش‌های مختلف حفظ کند. 

وی افزود: امیدوارم که با بهبود وضعیت اقتصادی دیگر شاهد این بلاهای اقتصادی نباشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |