جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 139103 12:44 1400/02/05
واردات ۵۰ هزار تن مرغ تصویب شد

واردات ۵۰ هزار تن مرغ تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
واردات ۵۰ هزار تن مرغ تصویب شد

واردات ۵۰ هزار تن مرغ تصویب شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ فروردین ماه برگزار شده و در این جلسه دستورالعمل هایی برای بازار مرغ، خرما و جوجه به تصویب رسیده است.

در این جلسه تصویب شد که به استناد درخواست شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر خرید و واردات گوشت مرغ به میزان ۵۰ هزار تن از سوی این شرکت با استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های تابعه انجمن فرآورده‌های خامی دامی و علاوه بر شرکت‌های معرفی‌شده از طرف انجمن مذکور از توان سایر شرکت‌های متقاضی استفاده شود.

این موضوع در جلسه مطرح و با تایید شورای خرید و تصویب هیأت مدیره شرکت پشتیبانی امور دام مورد موافقت قرار گرفت.

بر اساس مصوبه‌های ستاد تنظیم بازار، کمیته‌ای تخصصی به منظور ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ با ریاست وزیر جهاد کشاورزی و عضویت قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و دیگر مسوولان مربوطه تشکیل شده است.

این کمیته با داشتن اختیارات کامل از سوی ستاد تنظیم بازار نسبت به برنامه‌ریزی و تولید و توزیع مرغ، از طریق شرکت‌های تولیدکننده عمده مرغ و نیز با همکاری و خدمت گرفتن از ظرفیت مرغ‌داری‌های دیگر، اقدام‌های لازم را انجام می دهد.

همچنین براساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور در روزهای گذشته، قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |