پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 161033 10:19 1400/08/19
هشدار مدیر بانک مرکزی آمریکا به قیمت مسکن

هشدار مدیر بانک مرکزی آمریکا به قیمت مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
هشدار مدیر بانک مرکزی آمریکا به قیمت مسکن

هشدار مدیر بانک مرکزی آمریکا به قیمت مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، میشل بومان با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مداوم قیمت مسکن در آمریکا گفته است با پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه در بخش مسکن، تورم می تواند سرکش تر و مهار آن سخت تر شود.

وی با بیان اینکه شاهد اختلالات کم سابقه ای در بخش مسکن هستیم افزود: در کوتاه مدت انتظار دارم روند قیمت ها کماکان صعودی باشد.

میزان فروش خانه های جدید آمریکا تا پایان ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده و تقاضا برای خرید مسکن کماکان رو به افزایش است. از جمله دلایل اصلی این افزایش قابل توجه تقاضا، رسیدن نرخ بهره وام مسکن به کمترین سطح تاریخی خود بوده که برای بسیاری از خانواده ها مانند یک فرصت طلایی عمل کرده است. 

طبق اعلام مرکز آمار آمریکا، تا پایان ماه جولای متوسط قیمت مسکن در این کشور به ۳۵۹ هزار دلار رسید که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجه ۱۷.۸ درصدی داشته است. این رقم برای ۲۰ شهر بزرگ آمریکا از متوسط کشوری هم بالاتر و معادل ۱۹.۷ درصد بوده است. 

بانک مرکزی آمریکا با توجه به کاهش رشد اقتصادی، افزایش انتظارات تورمی، افزایش قیمت حامل های انرژی و افزایش نقدینگی کار دشواری را برای مهار تورم خواهد داشت.

پیش‌تر جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- از احتمال باقی ماندن نرخ تورم در محدوده بالای سطح دو درصدی هدف گذاری شده طی امسال و اوایل سال آینده خبر اما وعده داده بود که این روند از اواسط سال آینده معکوس شده و نرخ تورم مجددا به محدوده دو درصدی باز خواهد گشت. 

در بین شهرهای مختلف آمریکا، شهرهای نیویورک و لس آنجلس رکورددار متوسط قیمت مسکن هستند با این حال روند افزایش قیمت ها در بیشتر شهرهای این کشور قابل توجه بوده است. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |