جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 185146 09:48 1401/04/12
نرخ رشداقتصاد آمریکا به شدت کاهش می یابد

نرخ رشداقتصاد آمریکا به شدت کاهش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
نرخ رشداقتصاد آمریکا به شدت کاهش می یابد

نرخ رشداقتصاد آمریکا به شدت کاهش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که بانک جی پی مورگان چیس پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی آمریکا در اواسط سال جاری میلادی به شدت کاهش داده است.

این بانک پیش‌بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در سه ماهه دوم را از 2.5 درصد به 1 درصد کاهش داده است.

بزرگترین بانک ایالات متحده همچنین پیش بینی خود را برای سه ماهه سوم 2022 از 2 درصد به 1 درصد کاهش داده است.

به گفته تحلیلگران بانک جی پی مورگان، با این حال، انتظار می رود رشد تا 1.5 درصد در سه ماه پایانی سال افزایش یابد که به دلیل تولید قوی خودرو و کاهش تورم این امر صورت خواهد گرفت.

این کاهش رقم پیش بینی شده برای رشد اقتصادی در بحبوحه تشدید سیاست های پولی آمریکا صورت می گیرد چرا که فدرال رزرو (بانک مرکزی) با افزایش شدید نرخ بهره به تورم واکنش نشان داده است. فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره اصلی را 0.75 یک درصد افزایش داد.

این پیش‌بینی غم‌انگیز به دنبال هجوم داده‌های ضعیف‌ در اوایل هفته جاری میلادی منتشر شد که نشان داد هزینه‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده طی ماه می کمتر از حد انتظار افزایش یافته است. در عین حال، افزایش قیمت‌ها باعث کاهش خرید برخی کالاها شده است.

 مایکل فروولی، اقتصاددان ارشد بانک جی‌پی مورگان، در یادداشتی گفت: پیش‌بینی ما به طرز خطرناکی به رکود نزدیک می‌شود.

وی افزود: با این حال، ما همچنان رشد اقتصادی را محتمل می‌دانیم، تا حدی به این دلیل که فکر می‌کنیم کارفرمایان ممکن است تمایلی به اخراج کارگران نداشته باشند، حتی در دوره‌ای که تقاضا برای محصولات پایین است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |