جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 198540 19:04 1401/08/11
معیشت مردم را به دست باد نسپرید!

معیشت مردم را به دست باد نسپرید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
معیشت مردم را به دست باد نسپرید!

معیشت مردم را به دست باد نسپرید!

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

راضیه محمدی- تحلیل‌گر اقتصادی- در گیر و دار حواشی و مسائل مختلفی که این روزها در کشور در جریان است، اقتصاد کشور هر روز بیشتر از دیروز بی جان و فرسوده می شود و این مساله‌ای مهم است که می‌توان گفت از چشم کمتر کسی دور مانده است .

نکته مسلم اینست : تحریم که سالهاست به خودی خود گردن اقتصاد کشور ما را می فشرد جدای از ضربه های مهلک به اقتصاد کلان، اقتصاد خرد ما را نیز به شدت دچار آسیب کرده است .

قطعا در این بین بنگاه ها و کسب و‌کارهای کوچک آسیب زیاده دیده و می‌بینند و چه بسا که بسیاری از این بنگاه‌ها عمر کوتاه خود را جدای از تعطیلی زود هنگام با ورشکستگی صاحبانشان پشت سر گذاشته‌اند.

کسب و کارهای کوچک و بزرگ آنلاین که چند صباحی است در فضاهای مجازی شکوفا شده و اسباب معیشت خانوارهای بسیاری را فراهم کرده است، این‌روزها به شدت دچار رکود شده و‌ رو به تعطیلی می روند.

قسمت بد ماجرا شاید اینست که پس از پشت سر گذاشتن استرس‌های بحران کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و‌کارها، بدلیل پایین آمد قدرت خرید مردم و درآمد ناچیز حاصله، امسال تقریبا سال شکوفایی بیشتر کسب و کارها و البته رونق روزافزون کسب‌و‌کارهای اینترنتی بود.

آنهم برای عده‌ای از مردم که سابقا با اعمال فیلترینگ بر روی برخی از شبکه‌ها، ناچار به کوچ به سایر شبکه‌های اجتماعی شده و جانی تازه به کسب و کار خود بخشیده بودند.

علاوه براین مردم در بحران کرونا بیش از پیش با فرهنگ خریدهای آنلاین و مزایای این نوع خرید آشنا شده و به آن عادت کرده بودند و چه بسا که گستردگی این فرهنگ کمک شایانی به رونق این کسب و کارها می‌کرد.

بدیهی است که در چنین وضعیتی این قشر ضعیف اجتماع، بیش از دیگر اقشار آسیب دیده و معیشت آنها رو به نابودی خواهد رفت.

و‌ در نهایت، به طور قطع به یقین هیچ تدبیری جز عدم فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی مجازی در شرایط کنونی نمی‌تواند چاره‌ساز باشد و وضع نابسامان اقتصاد این قشر آسیب پذیر را سامان ببخشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |