پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 106637 20:39 1399/04/02
مدیرعامل مرکز مشاوره ایزوکیا اعلام کرد: شکستن خط تحریم با اعطای گواهی ایزو به محصولات صادراتی

مدیرعامل مرکز مشاوره ایزوکیا اعلام کرد: شکستن خط تحریم با اعطای گواهی ایزو به محصولات صادراتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
مدیرعامل مرکز مشاوره ایزوکیا اعلام کرد: شکستن خط تحریم با اعطای گواهی ایزو به محصولات صادراتی

مدیرعامل مرکز مشاوره ایزوکیا اعلام کرد: شکستن خط تحریم با اعطای گواهی ایزو به محصولات صادراتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیرعامل مرکز مشاوره ایزوکیا داشتن ایزو را یک امتیاز برای بنگاه‌های اقتصادی دانست و افزود: داشتن ایزو علاوه بر اینکه می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح و موجب توسعه بازار بنگاه‌ها شود، امتیازات دیگری نیز برای ایشان به دنبال دارد.

امیرهمایون کاشانی کیا در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد، ضمن تشریح شرایط اخذ ایزو، توضیح‌داد: ‌محصولات تولید شده در کشور ملزم به ‌دریافت استاندار‌دهای اجباری از سازمان استاندارد ایران هستند، اما ایزو گواهی و نمادی است که شرکت‌ها برای اثبات کیفیت بالاتر عملکرد و محصول‌شان داوطلبانه خواستار ارزیابی مجموعه‌شان از سوی مراکز ارائه ایزو می‌شوند.

وی ادامه‌داد: تا پیش از اعمال تحریم‌های خصمانه علیه کشورمان تعدادی از مراکز به طور رسمی در حوزه صدور ایزو فعالیت می کردند که از مرکز IAF به عنوان نهاد رسمی اعتبار دهی به ایزو مجوز فعالیت داشتند.

مدیرعامل مرکز مشاوره ایزوکیا با بیان اینکه پس از اعمال تحریم‌های خصمانه علیه کشورمان فعالیت این مجموعه‌ها متوقف شد، مطرح‌کرد: حتی اگر این مجموعه‌ها می‌توانستند به فعالیت خود ادامه دهند، به دلیل اینکه مشخص می‌شود گواهی ایزو در ایران صادرشده و محصول‌شان ایرانی است، که باعث می‌شود کشورها نگران از تبعات تجارت با ایران از خرید این محصولات سرباز زنند.

وی گفت: در چنین شرایطی باید به دنبال راهکارهایی بود که با حداقل هزینه بتوانیم ضمن تایید کیفیت بالای محصولات کشورمان، آنها را به دیگر کشورها صادر کنیم.

کاشانی کیا با اشاره به اینکه در این شرایط باید مسیرهایی تعریف شود که با دور زدن تحریم‌ها بتوانیم با صادرات برای کشورمان ارزآوری داشته باشیم، توضیح‌داد: مرکز مشاوره ایزوکیا موفق شده با تدابیری ویژه شرایطی را فراهم کند که شرکت‌‌های ایرانی بتوانند نماد ایزو دریافت کنند به گونه‌ای که بتوانند بدون هیچ مشکل و مانعی محصولاتشان را صادر کنند.

وی افزود: امروز مفتخر هستیم به عنوان یک مرکز مشاوره ایرانی شرایطی را فراهم کرده‌ایم که بیش از 400 شرکت ایرانی بتوانند بدون مشکل و مواجهه با موانع تحریم محصولات‌شان را در بازارهای هدف صادراتی عرضه کنند.

مدیرعامل مرکز مشاوره ایزوکیا با بیان اینکه مطرح‌ کردن جزئیات خدماتی که به این شرکت‌ها ارائه شده تا بتوانند خط تحریم را بشکنند، در حال حاضر مصلحت نیست، گفت: اما مرکز مشاوره ایزوکیا این آمادگی را دارد تا با ارائه خدمات مشاوره‌ای در این حوزه، از دیگر شرکت‌هایی که محصولات صادراتی تولید می‌کنند حمایت کرده، بستر را برای صادرات محصولات ایشان فراهم کند.

وی ادامه‌داد: نکته قابل توجه این است که خدمات این مجموعه با حداقل هزینه ممکن در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد تا در شرایطی که به دلیل تحریم وشبوع کرونا شرکت‌ها با بحران منابع مالی روبرو هستند، هزینه سنگینی بر ایشان تحمیل نشود.

کاشانی کیا در پایان ضمن اعلام آدرس اینترنتی سایت مرکز مشاوره ایزوکیا www.isokia.com اظهارداشت: این مرکز آمادگی دارد تا خدمات خود در خصوص گرفتن گواهی و نماد ایزو را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قراردهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |