پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 195050 13:11 1401/06/20
قیمت برق در فنلاند اوج گرفت

قیمت برق در فنلاند اوج گرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قیمت برق در فنلاند اوج گرفت

قیمت برق در فنلاند اوج گرفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، طبق اعلام شرکت شبکه برق فنلاند موسوم به فینگرید، قیمت برق در این کشور به بالاترین رقم خود رسیده است.

فینگرید در بیانیه‌ای گفت: قیمت برق تنظیمی در حال حاضر بسیار بالا است و تقریباً به 5000 یورو در هر مگاوات ساعت رسیده است.

این اپراتور همچنین اعلام کرد که مجبور شده است تا دو نیروگاه پشتیبان Huutokoski و Forssa را در اوایل روز پنجشنبه به کار بگیرد تا "شبکه برق را متعادل کند" و از خاموشی جلوگیری کند. این دو نیروگاه بعداً هنگامی که "وضعیت تحت کنترل قرار گرفت" تعطیل شدند.

فینگرید به رویترز گفت، با این حال، به دلیل تعمیر و نگهداری نیروگاه هسته‌ای جدید فنلاند موسوم به اولکیلوتو 3 (OL3) و همچنین به دلیل کمبود تولید برق بادی، احتمال خاموشی هنوز وجود دارد.

بر اساس این گزارش، اپراتور شبکه برق فنلاند امید زیادی به راکتور جدید بسته است و در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که ظرفیت جبران خسارت ناشی از دست دادن منابع برق روسیه را دارد. با این حال، در ماه ژوئن هشدار داد که عرضه در طول فصل سرما ممکن است به خطر بیفتد اگر نیروگاه OL3 نتواند انتظارات را برآورده کند.

این گزارش‌ حاکی است پس از اینکه شرکت روسی Inter RAO پول برق فروخته شده خود را از طریق شرکت اروپایی نورد پول Nord Pool دریافت نکرد، روسیه صادرات برق به فنلاند را در ماه مه متوقف کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |