جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 134095 19:15 1399/12/02
قطب‌ آینده «انرژی»؛ پرانرژی تر از گذشته

قطب‌ آینده «انرژی»؛ پرانرژی تر از گذشته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قطب‌ آینده «انرژی»؛ پرانرژی تر از گذشته

قطب‌ آینده «انرژی»؛ پرانرژی تر از گذشته

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رئیس واحد نفت و گاز و پتروشیمیی منطقه آزاد قشم در گفتگو با جهان اقتصاد مطرح کرد

فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، باهدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور فراهم شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین، برای ایجاد هاب پتروشیمی در منطقه آزاد قشم آماده واگذاری است و مجوز احداث چهار واحد پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری نهایی شده است.

مهدی نصیری، رئیس واحد نفت و گاز و پتروشیمیی منطقه آزاد قشم، در گفتگو با خبرنگار جهان اقتصاد در حاشیه برگزاری نمایشگاه حمایت از صنایع داخلی صنعت پتروشیمی کشور در کیش، اظهار کرد: تنها هاب پتروشیمی مطالعه شده کشور در جزیره قشم ایجاد شده است و برای سرمایه گذاران داخلی که بخواهند در این هاب سرمایه گذاری کنند، ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.

وی تصریح کرد: کار مطالعات هاب پتروشیمی در قشم به اتمام رسیده و در حوزه زیرساخت‌ها تمامی موارد مورد نیاز تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین زیرساخت‌های حوزه انرژی این هاب در قشم تا پایان دولت ۱۱۰۰ مگاوات برق تحویل شبکه خواهد شد و بندر اختصاصی این مرکز بزرگ پتروشیمی هم تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

نصیری گفت: جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰ کیلومترمربع و وجود ۱۷ میدان نفت و گاز، یکی از نقاط استراتژیک کشور است که با آغاز مراحل بهره‌برداری و توسعه مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی، ظرفیت تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های اصلی انرژی در کشور را دارد.

به گفته وی، این جزیره برای توسعه صنعت بانکرینگ و سوخت‌رسانی دریایی به کشتی‌ها و شناورهای عبوری از تنگه هرمز دارای موقعیتی استراتژیک است و با توجه به ظرفیت‌های موجود، در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به ایفای نقشی راهبردی در منطقه بپردازد.

وی عنوان کرد: اقدامات انجام شده در ساخت اسکله برای عملیات سوخت رسانی و خدمات به کشتی‌های عبوری در خلیج فارس با ظرفیت ۵۰ هزار تن و سرمایه گذاری بالغ بر ۴۸۵۰ میلیارد ریال که در منطقه هاب سلخ به مرحله بهره برداری رسیده و اخیراٌ با عنایت به تصویب گمرک تخصصی، مشتقات نفتی در مرز دریایی سلخ نیز بخش دیگری از زیرساخت‌های نرم افزاری و اداری آماده شده در این منطقه است.

گفتنی است، قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، ازاین‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |