جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 111994 15:45 1399/06/19
قشم نماینده نخستین شعبه DPL در کشور می‌شود

قشم نماینده نخستین شعبه DPL در کشور می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
قشم نماینده نخستین شعبه DPL در کشور می‌شود

قشم نماینده نخستین شعبه DPL در کشور می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

علیرضا امری کاظمی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از دانشگاه علم و فرهنگ و در راستای عملیاتی کردن بند‌های مورد توافق در تفاهمنامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با این دانشگاه، ضمن بررسی توانمندی‌های دو طرف، برای راه اندازی نخستین شعبه DPL در کشور در قشم اعلام آمادگی کرد.

او از گردشگری به عنوان یک صنعت حساس یاد کرد و گفت: ارتباط نزدیک بخش اجرایی و آکادمیک در این صنعت در نتیجه بخشی و موفقیت فعالیت‌های گردشگری تاثیر مستقیم دارد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای جزیره و ژئوپارک جهانی قشم، تبدیل جاذبه به محصول و توسعه و کیفی سازی زیرساخت‌های موجود در جزیره از اولویت‌های اصلی است.

او از کالوِنچِر به عنوان یکی از اهداف اولیه ژئوپارک‌های دنیا یاد کرد و پرداختن به این موضوع را توسط دانشگاه علم و فرهنگ و استارتاپ DPL در ایران، تبریک گفت و افزود: راه اندازی شعبه این استاتاپ در قشم، سرفصلی برای توسعه گردشگری فرهنگی در کنار لذت بردن از طبیعت بکر این منطقه را در دسترس گردشگران خارجی قرار می‌دهد.

امری کاظمی همچنین از «ژئواخلاق» به عنوان دغدغه مهم ژئوپارک‌ها یاد کرد و افزود: آمادگی همکاری در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگ سازی، توسعه زیرساخت‌ها و... در جزیره قشم و ژئوپارک با دانشگاه علم و فرهنگ هستیم.

قشم بهترین پایلوت برای اجرای استارتاپ‌های تخصصی گردشگری

سید علی اکبر هاشمی راد، معاون دانشجویی- فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ نیز به قدمت همکاری بین قشم و این دانشگاه اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۸۲ همزمان با روز ملی خلیج فارس، جزیره قشم را برای فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرکز گردشگری علمی– فرهنگی دانشجویان ایران انتخاب نمود و از آن تاریخ همواره این منطقه را مورد توجه قرار داده است.

در ادامه، پروانه پرچکانی، مدیرعامل موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ NGO- ضمن تاکید بر موفقیت مجموعه DPL به عنوان یک استارتاپ نوین عنوان داشت: این استارتاپ تلاش دارد بین فرهنگ و فعالیت‌های ماجراجویانه در سه حوزه اصلی آموزش، استانداردسازی و اجرا ارتباط برقرار کند که رویکرد اصلی آن «کالوِنچِر» بوده و ضمن تلفیق اَدوِنچِر و کالچِر با دغدغه بهره برداری از دانش و مهارت‌های نوین و استاندارد‌های بین المللی جهت تامین منافع ذینفعان محلی، شکل گرفته است.

پرچکانی اضافه کرد: از نظر ما قشم بهترین پایلوت برای اجرایی کردن نظریه «کالونچر» است. در استارتاپ‌های تخصصی گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، بومی کردن دانش وارداتی، ایجاد ارزش در مقاصد گردشگری و توجه به ذینفعان محلی، پایه اساسی فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد.

محمود هاشمی، مدیرعامل استارتاپ دانشگاهی کشف سرزمین پارس DPL نیز یادآور شد: این مجموعه با رویکرد‌های گفته شده، توانسته به عنوان شعبه نیچر فرند ایران، تنها شعبه آسیایی نیچرفرند بوده و در تعاملات بین المللی با موسسات تخصصی کشور‌های اتریش و آلمان در تلاش است تا دانش و مهارت‌های لازم را کسب نموده و پس از فرآیند بومی سازی آن‌ها را اجرایی نماید.

او ادامه داد: تلاش برای داشتن مقاصد بهتر با استاندارد‌های بالا و قابل پذیرش در تمام فرآیند سفر و به نوعی استاندارد کردن سفر از عمده‌ترین اهداف این مجموعه است و برای حفظ منافع جامعه محلی، افزایش استاندارد‌های زندگی آنان و معرفی فرهنگ‌های بومی با نگاه حفاظت از طریق گردشگری نیز برنامه ریزی شده است.

استارتاپ DPL جدیدترین فعالیت کارآفرینی تخصصی دانشگاه علم و فرهنگ در بخش گردشگری است که در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در سال ۹۸ معرفی شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |