جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 155689 13:59 1400/07/06
عملیات بازگشت 45 هزار زائر از دیروز آغاز شد

عملیات بازگشت 45 هزار زائر از دیروز آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
عملیات بازگشت 45 هزار زائر از دیروز آغاز شد

عملیات بازگشت 45 هزار زائر از دیروز آغاز شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، از سفر «سیاووش امیرمکری» سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری به عراق خبر داد و اعلام کرد: با هدف تسهیل و روان سازی بازگشت زوار اربعین با طرف عراقی جلساتی برگزار شده است.

از روز گذشته، عملیات بازگشت ۴۵ هزار زائر با ۲۷۰ پرواز آغاز شده است و با اختصاص ۲۷۰ پرواز از شهرهای بغداد و نجف به مقاصد تهران، مشهد، ساری، یزد، زاهدان، تبریز، شیراز، اهواز، بندرعباس، بوشهر، لامرد، کرمانشاه، اردبیل و کرمان این ۴۵ هزار زائر به کشور انتقال داده خواهند شد.

عملیات بازگشت زائران ایرانی تا دهم مهر ماه برگزار خواهد شد و در این عملیات ۱۶ شرکت هواپیمایی ایرانی و یک شرکت خارجی، آمادگی دارند حدود ۴۵ هزار زائر ایرانی را به ۱۴ فرودگاه کشور بازگردانند.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است که در عملیات رفت، حدود ۷۳ هزار زائر از ایران به عراق منتقل شدند و با توجه به بازگشایی مرز شلمچه و مهران برای بازگشت زائران، تاکنون بیش از ۲۵ هزار زائر بلیت خود را برای بازگشت خریداری کرده‌اند، اما شرکت‌های هواپیمایی این آمادگی را دارند که تا سقف ۴۵ هزار نفر و تا حدی که مسافران استقبال کنند بلیت عرضه کنند.

بر اساس تصمیم دولت عراق ورود به این کشور برای شرکت در مراسم اربعین فقط از طریق مرزهای هوایی میسر بود، اما برای بازگشت، مرز مهران و شلمچه برای کسانی که نتوانستند بلیت هواپیما تهیه کنند یا مایلند که زمینی به کشور برگردند باز است و با تصمیم جدید ستاد اربعین و آمادگی کامل سازمان راهداری روزانه تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس آماده انتقال زوار از مرزهای زمینی به داخل کشور است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، همزمان با عملیات بازگشت زوار، بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به صورت میدانی به بررسی وضعیت فروش بلیت توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی پرداخته و با مشاهده هرگونه تخلف نسبت به تعلیق و در صورت تکرار مجوز دفاتر متخلف لغو خواهد شد.

وزیر راه و شهرساری هم در آخرین پیام توئیتری خود به اهمیت فروش بلیت ها با نرخ مصوب اشاره کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف به پرداخت مابه‌التفاوت بلیت (که بیشتر از قیمت مصوب اخذ شده) هستند و با خاطیان برخورد جدی خواهد شد.

امسال مبلغ بلیت‌های یکسره بر اساس تصمیم مشترک سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی برای فرودگاه‌های نیمه غربی کشور سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای فرودگاه‌های نیمه شرقی کشور ۴ میلیون تومان بود. عرضه بلیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی بالاتر از این مبلغ تخلف است و قابلیت پیگرد قانونی دارد.

عملیات رفت زائران اربعین  از روز ۲۸ شهریور آغاز شد و تا در روز ۵ مهرماه ادامه داشت که بیش از ۵۰ هزار زائر با بیش از ۵۰۰ پرواز به عراق منتقل شدند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |