پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 134583 13:00 1399/12/05
طرح آبرسانی به ۲۵۶ روستا امروز انجام شد

طرح آبرسانی به ۲۵۶ روستا امروز انجام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
طرح آبرسانی به ۲۵۶ روستا امروز انجام شد

طرح آبرسانی به ۲۵۶ روستا امروز انجام شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس افزود: طرح های آبرسانی ۱۲ هزار و ۵۰۰ روستایی کشور را در برگرفته است.

وی به طرح هایی که امروز افتتاح شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با این طرح ها یک هزار و ۲۵۰ روستای کشور در پرتوی اجرای پویش هر هفته #الف ب-ایران با جمعیتی بالغ بر ۸۲۵ هزار نفر از نعمت آب پایدار و سالم برخوردار شده اند.

وزیر نیرو گفت: برای رساندن آب پایدار به روستاهایی که امروز بهره مند شدند حدود یک هزار و ۴۷ کیلومتر خط انتقال احداث شد.

اردکانیان ادامه داد: پویش هر هفته #الف ب-ایران، افتتاح ۲۵۰ طرح را وعده داده بود که با طرح های امروز ۲۴۶ طرح بزرگ و مهم آب و برق و فاضلاب افتتاح شده است.

وی افزود: این طرح ها با ۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، اجرا شده و این روند تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

وزیر نیرو جمعیت روستایی را جمعیتی مولد دانست که ضروری است از همه امکانات مانند آب و برق و گاز ودیگر خدمات بهره مند باشند.

اردکانیان گفت: حفظ جمعیت روستایی در روستاها یکی از الزام های حکمرانی در جهان است و تامین آب در این میان از نقش و اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی افزود: تاپیش از انقلاب اسلامی به این مهم توجه چندانی نمی شد و پس از انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: با وجود توجه به طرح های آبرسانی روستایی تا پیش از دولت یازدهم کمتر از یک میلیون نفر به شبکه آب پایدار دسترسی داشتند.

اردکانیان گفت: با وجود اینکه در بیش از ۳۳ هزار روستا با جمعیت ۲۰ میلیون نفر امکان آبرسانی وجود داشت اما فقط بخش کمی به شبکه آب پایدار دسترسی داشتند.

وی ادامه داد: اما در دولت تدبیر و امید، شمار روستاییان برخوردار از آب سالم و پایدار از کمتر از یک میلیون به حدود ۹میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید. وزیر نیرو گفت: هر سال بیش از یک میلیون روستایی از نعمت آب برخوردار شده اند.

طرح‌های آب‌رسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۹ میلیارد تومان، امروز (سه‌شنبه) در قالب چهل و دومین هفته پویش #هرهفتهالفب_ایران افتتاح شد. در هفته چهل و دوم پویش هر هفته #الف ب-ایران، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، امروز ۲۵۶ طرح‌ آب‌رسانی روستایی را در ۹ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.

این طرح‌ها با اجرای ۴۴۲ کیلومتر خط انتقال، ۶۰۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۲۰ هزار و ۷۰ مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری ۳۳۹.۸ میلیارد تومان، جمعیتی بیش از ۱۷۲ هزار و ۲۰۶ نفر از هم‌وطنان روستایی را تحت پوشش آب سالم و پایدار قرار می‌دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |