پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 129727 16:49 1399/10/30
ضرورت استخدام نیروی های ۸۹ روزه در دوران کرونایی

ضرورت استخدام نیروی های ۸۹ روزه در دوران کرونایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ضرورت استخدام نیروی های ۸۹ روزه در دوران کرونایی

ضرورت استخدام نیروی های ۸۹ روزه در دوران کرونایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

مدیر منابع انسانی تامین نیرو گفت: در شرایط سخت کرونایی باید ۳۰ هزار نیروی جدید توسط معاونت محترم توسعه وزارت بهداشت جذب شود، ضمن این که باید استخدام نیروی های ۸۹ روزه در دستور کار قرار گیرد.

سید علی شیرازی، سید علی شیرازی، مدیر منابع انسانی تامین نیرو با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی که فرمودند «پرستار از نظر کمک روحی نیز با یک لبخند و یا یک حرکت و سخن مهربانانه در واقع غمگسار و روحیه‌بخش بیمار است و این، یکی از ارزشهای والای اسلامی است». گفت: ایشان دو نکته را به مسئولان تکلیف کردند اول اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و دوم جدیت در استخدام پرستارها.

این کارشناس خدمات پزشکی با اشاره به اقدامات اجرایی تدوین و ابلاغ آیین نامه های مربوطه درخصوص جبران خدمات پزشکی و پرستاری کشور توسط مسئولین عالی رتبه انجام شده گفت: این حمایت های مادی و معنوی از نیروهای رسمی و  شرکتی قراردادی همیشه در صحنه در وضعیت کرونا باید تداوم یابد.

شيرازي بیان داشت: اکنون که از روزهای نفس گیر شیوع کرونا گذر نموده ایم، نقش این فرشتگان سلامت در درمان بیماران کرونایی و گذر از بحران بسیار گسترده را نباید فراموش کنیم و قدردان یکایک زحمات آنها باشیم. در این راستا افزایش ۵۰ درصدی حقوق شکل گرفت که شامل حال پرستاران هم شد. از طرفی به همت معاونت توسعه وزارت بهداشت و با تلاش فراوان مجوز پرداخت فوق‌العاده ویژه گرفته شد که خبر خوبی برای کادر درمان و پرستاران است. اقدام خوب دیگر همسان‌سازی حقوق پرسنل حوزه درمان شرکتی بود و پس از تدوین و ابلاغ دستورالعملی برای ساماندهی وضعیت نیروهای شرکتی تهیه شد که بسیار مفید بود.

شیرازی توصیه کرد: پس از اخذ مجوز جذب ۳۰ هزار نیروی جدید توسط معاونت محترم توسعه وزارت بهداشت و تخصیص اعتبارات آن نیز امیداست که تعداد بالایی از آنها با توجه به تجارب و تخصص از میان نیرو های کارآمد شرکتی جذب شوند.

مدیر منابع انسانی تامین نیرو تاکید کرد: دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور اقدام به جذب پرستاران ۸۹ روزه کردند اما، اکنون که تقریبا یک سال پس از آغاز بیماری منحوس کرونا در کشور می‌گذرد، انتظار داریم جذب نیروی ۸۹ روزه نداشته باشیم و بسیاری از دانشگاه‌ها موضوع را به گونه‌ای توسط مسئولین ارشد کشور مدیریت كنند که پرسنل درمان ۸۹ روزه تعیین تکلیف شده و به صورت شرکتی یا خرید خدمت جذب شوند. البته در برخی دانشگاه‌ها هنوز نیروهایی به این شکل فعال هستند که امیدواریم به شکل خرید خدمت جذب شوند.

وی در پایان گفت: می توان از ظرفیت فارغ التحصیلی سالانه ۱۱ هزار دانش آموخته پزشکی و رشته های مرتبط با آن در کشور درخصوص جذب نیروهای تخصصی صورت پذیرد، خوشبختانه طی سال‌های اخیر استقبال از رشته های مرتبط افزایش یافته است و توصیه می گردد، طبق آیین نامه های جذب دانشجویان نخبه و نیروی امریه بین افراد با نمرات بسیار بالا به رشته های بهداشت و درمان بستر سازی شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |