پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 154870 11:34 1400/06/30
صنعت گوشت انگلیس هشدار داد

صنعت گوشت انگلیس هشدار داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صنعت گوشت انگلیس هشدار داد

صنعت گوشت انگلیس هشدار داد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، صنعت گوشت انگلیس در روز دوشنبه هشدار داد کارخانه‌های فرآوری گوشت طی 5 روز آینده با کمبود دی اکسید کربن مواجه خواهند شد و مجبورند تولید خود را متوقف کنند که بر عرضه گوشت به خرده‌فروشان تاثیر می‌گذارد.

افزایش قیمت گاز بسیاری از از عرضه‌کنندگان داخلی انرژی را در انگلیس از کار بیکار کرده و باعث بسته شدن کارخانه‌های تولید کود شیمیایی شده که دی اکسید کربن یکی از محصولات جانبی آنها بوده است.

از گاز دی اکسید کربن برای بیهوش کردن حیوانات قبل از از ذبح، بسته بندی محصولات غذایی برای افزایش عمر آنها  و همچنین برای گازدار کردن انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.  یخ خشک که نوع جامد دی اکسید کربن است هم در تحویل مواد غذایی کاربرد دارد.

‏نیک آلن، یکی از اعضای انجمن فرآوری گوشت انگلیس می‌گوید:«طبق گفته اعضای انجمن بین 5، 10 یا 15 روز عرضه گوشت خواهیم داشت. بدون دی اکسید کربن نمی توان گوشت را فراوری کرد. حیوانات باید در مcارع بمانند که باعث به دردسر افتادن کشاورزان خواهد شد. از طرف دیگر گوشت از طبقه فروشگاه ها حذف می شود».

انجمن نوشیدنی‌های غیر الکلی انگلیس هشدار داده تولیدکنندگان این صنعت تنها برای چند روزی اکسید کربن کافی دارند.

گروه فروشگاه های زنجیره‌ای اوکادو که فروش آنلاین دارند اعلام کرده به طور موقت توزیع مواد غذایی یخ زده را کاهش داده است. از یخ خشک برای نگه داشتن این محصولات طی فرآیند توزیع استفاده می‌شود. سهام این شرکت 1.6 درصد سقوط کرده است.

 کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس که نماینده خرده فروشان از جمله فروشگاه‌های بزرگ این کشور است اعلام کرد کمبود دی اکسید کربن فشار فعلی بر تولید و توزیع را بیشتر کرده است.

اتحادیه کشاورزان انگلیس هم اعلام کرده نگران کمبود کود شیمیایی و دی اکسید کربن است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |