جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 144792 19:05 1400/03/24
صعود قیمت نفت با بهبود دورنمای تقاضا

صعود قیمت نفت با بهبود دورنمای تقاضا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صعود قیمت نفت با بهبود دورنمای تقاضا

صعود قیمت نفت با بهبود دورنمای تقاضا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 1.43صدی و95سنت افزایش داشت و به قیمت67 دلارو39سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با کاهش1 درصدي وبا 66سنت کاهش به 65 دلارو 29سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش87 صدم درصدی و 53سنت افزایش به61دلارو57سنت رسید.

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر بهبود دورنمای تقاضا برای سوخت در پی افزایش نرخ واکسیناسیون و تسهیل محدودیتهای سفر، افزایش یافت.

ترافیک وسایل نقلیه در آمریکای شمالی و اکثر نقاط اروپا در حال بازگشت به وضعیت پیش از شیوع ویروس کروناست و با کاهش قرنطینه های کرونا و محدودیتهای دیگر، هواپیماهای بیشتری پرواز می کنند و این وضعیت به افزایش قیمتهای نفت در سه هفته گذشته کمک کرده اند.

آوتار ساندو، مدیر ارشد شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: در کوتاه مدت بازار نفت ممکن است با عقب نشینیهای متداول، نوسان داشته باشد زیرا قیمت نفت تحت تاثیر موانع بهبود تقاضا در اروپا و هند برای پیشروی با محدودیت روبرو خواهد شد. با این حال روند صعودی کلی دست نخورده مانده و عقب نشینی های عمیق فرصتی برای خرید در قیمت پایینتر خواهند بود.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد اوپک پلاس باید تولیدش را برای تامین تقاضا که تا پایان سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از شیوع پاندمی بهبود پیدا می کند، افزایش دهد.

گروه اوپک پلاس پس از این که شیوع پاندمی در سال ۲۰۲۰ باعث فروپاشی تقاضا شد، تولیدش را برای تقویت قیمتها محدود نگه داشته و در ماه مه نرخ پایبندی بالای ۱۰۰ درصد به پیمان محدودیت عرضه داشت.

بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس هفته گذشته با اشاره به افزایش نرخ واکسیناسیون و تقویت فعالیت اقتصادی جهانی، پیش بینی کرد روند صعودی جاری بازار نفت ادامه پیدا خواهد کرد و نفت برنت تابستان امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه صعود می کند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش روز جمعه شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته با شش حلقه افزایش به ۳۶۵ حلقه رسید که بالاترین میزان از آوریل سال ۲۰۲۰ به شمار می رود. این بزرگترین رشد هفتگی دکلهای حفاری آمریکا در یک ماه گذشته بوده است زیرا تولیدکنندگان به دنبال سود بردن از رشد تقاضا بوده اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |