شبکه مستند فقط راز بقا پخش نکند

0
۵۶۳ بازدید

 

‏کارگردان “پرنده باز کوچک” معتقد است: بهترین و اصلی ترین مکان برای نمایش آثار مستند تلویزیون است. البته ما شبکه مستند هم داریم منتها این شبکه مستندهای خاصی را همواره به نمایش در می آورد و به نوعی جهت گیری های خاص خود را دارد. ‏
رهبر قنبری، مستندساز و کارگردان سینما در مورد راه‌های توسعه نمایش عمومی فیلم های کوتاه و مستند، اظهار داشت: به نظر من بهترین و اصلی ترین مکان برای نمایش این دست از آثار تلویزیون است. البته ما شبکه مستند هم داریم منتها این شبکه مستندهای خاصی را همواره به نمایش در می آورد و به نوعی جهت گیری های خاص خود را دارد.‏
کارگردان “پرنده باز کوچک” در ادامه افزود: به نظر می‌رسد باید یک مقدار سعه صدر در این زمینه ایجاد شود و با حوصله تر بتوان این کار را پیگیری کرد تا در زمینه نمایش آثار مستند و کوتاه به دستاوردهای بهتری دست پیدا کنیم اما و به هر حال همان طور که عرض کردم بهترین راه نمایش این آثار باز هم رسانه ملی است.‏
کارگردان “روئیدن در باد” در ادامه تصریح کرد: شاید موضوعات مطروحه در برخی مستندها حساسیت های مدیران صدا و سیما را بر انگیزد و از نظر آن ها این گونه مستندها، قابلیت پخش از رسانه ملی را نداشته باشند، و منظور من فیلم هایی با زمینه های اجتماعی و سیاسی است که گاه نسبت به موضوعات مبتلا به اجتماع به دیده انتقادی می نگرند. از نظر من کافی است تا بدانیم فیلمسازان اینگونه آثار در واقع خواستار نوعی اصلاح و بهینه سازی در سطوح مختلف اجتماعی و سیاسی هستند و نهایتاً از بهترین و وفاداران به ارکان ملی نیز به شمار می روند ، مدیران صدا و سیما باید متوجه باشند که شبکه مستند تنها نباید فیلم های راز بقا پخش کند بلکه ما مستندهای تاریخی، اجتماعی، طبیعی و … با پرداخت های صحیح و بکر هم داریم که جنبه های مختلف سیاسی و اجتماعی را مطرح می کنند، که باید به آن ها توجه بیشتری شود.‏
کارگردان “او” در ادامه به سینماپرس گفت: همین موضوع دامنگیر فیلم های کوتاه نیز هست با این تفاوت که در فیلم کوتاه که گاهی فیلم هایی تجربی سازندگانشان به شمار می روند، کیفیت کمتری وجود دارد و از نظر مدیران تلویزیون قابل نمایش نیستند.‏
قنبری در ادامه تصریح کرد: از دیگر امکانات پخش فیلم های مستند و کوتاه ، سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوعات اینگونه  فیلم ها هستند که می تواند زمینه ساز بهبود شرایط آن ها و کارکنانشان باشند، همچنین فرهنگسراها نیز اماکن خوبی برای توزیع و پخش آثاری از این دست هستند.‏
کارگردان “عروسی حسین” در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: علاوه بر این مراکز و سازمان هایی که برای تعلیم دانشجویان نیاز به پخش مستندهای مختلف دارند هم می توانند محصولات سینمای کوتاه و مستند را عرضه کنند به شرط اینکه این گروه را آگاه کرده باشیم تا بدانند این مستندها جنبه های آموزشی و ارزشی برای دانشجویان داشته باشد.‏

 

‏کارگردان “پرنده باز کوچک” معتقد است: بهترین و اصلی ترین مکان برای نمایش آثار مستند تلویزیون است. البته ما شبکه مستند هم داریم منتها این شبکه مستندهای خاصی را همواره به نمایش در می آورد و به نوعی جهت گیری های خاص خود را دارد. ‏
رهبر قنبری، مستندساز و کارگردان سینما در مورد راه‌های توسعه نمایش عمومی فیلم های کوتاه و مستند، اظهار داشت: به نظر من بهترین و اصلی ترین مکان برای نمایش این دست از آثار تلویزیون است. البته ما شبکه مستند هم داریم منتها این شبکه مستندهای خاصی را همواره به نمایش در می آورد و به نوعی جهت گیری های خاص خود را دارد.‏
کارگردان “پرنده باز کوچک” در ادامه افزود: به نظر می‌رسد باید یک مقدار سعه صدر در این زمینه ایجاد شود و با حوصله تر بتوان این کار را پیگیری کرد تا در زمینه نمایش آثار مستند و کوتاه به دستاوردهای بهتری دست پیدا کنیم اما و به هر حال همان طور که عرض کردم بهترین راه نمایش این آثار باز هم رسانه ملی است.‏
کارگردان “روئیدن در باد” در ادامه تصریح کرد: شاید موضوعات مطروحه در برخی مستندها حساسیت های مدیران صدا و سیما را بر انگیزد و از نظر آن ها این گونه مستندها، قابلیت پخش از رسانه ملی را نداشته باشند، و منظور من فیلم هایی با زمینه های اجتماعی و سیاسی است که گاه نسبت به موضوعات مبتلا به اجتماع به دیده انتقادی می نگرند. از نظر من کافی است تا بدانیم فیلمسازان اینگونه آثار در واقع خواستار نوعی اصلاح و بهینه سازی در سطوح مختلف اجتماعی و سیاسی هستند و نهایتاً از بهترین و وفاداران به ارکان ملی نیز به شمار می روند ، مدیران صدا و سیما باید متوجه باشند که شبکه مستند تنها نباید فیلم های راز بقا پخش کند بلکه ما مستندهای تاریخی، اجتماعی، طبیعی و … با پرداخت های صحیح و بکر هم داریم که جنبه های مختلف سیاسی و اجتماعی را مطرح می کنند، که باید به آن ها توجه بیشتری شود.‏
کارگردان “او” در ادامه به سینماپرس گفت: همین موضوع دامنگیر فیلم های کوتاه نیز هست با این تفاوت که در فیلم کوتاه که گاهی فیلم هایی تجربی سازندگانشان به شمار می روند، کیفیت کمتری وجود دارد و از نظر مدیران تلویزیون قابل نمایش نیستند.‏
قنبری در ادامه تصریح کرد: از دیگر امکانات پخش فیلم های مستند و کوتاه ، سازمان ها و نهادهای مرتبط با موضوعات اینگونه  فیلم ها هستند که می تواند زمینه ساز بهبود شرایط آن ها و کارکنانشان باشند، همچنین فرهنگسراها نیز اماکن خوبی برای توزیع و پخش آثاری از این دست هستند.‏
کارگردان “عروسی حسین” در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: علاوه بر این مراکز و سازمان هایی که برای تعلیم دانشجویان نیاز به پخش مستندهای مختلف دارند هم می توانند محصولات سینمای کوتاه و مستند را عرضه کنند به شرط اینکه این گروه را آگاه کرده باشیم تا بدانند این مستندها جنبه های آموزشی و ارزشی برای دانشجویان داشته باشد.‏

(Visited 1 times, 1 visits today)

لینک کوتاه مطلب : https://jahaneghtesad.com/?p=970