سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 106160 19:25 1399/03/12
شاخص کل بورس تهران 17 هزار واحد تقویت شد

شاخص کل بورس تهران 17 هزار واحد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شاخص کل بورس تهران 17 هزار واحد تقویت شد

شاخص کل بورس تهران 17 هزار واحد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی- در روز گذشته، در ابتدای معاملات شاخص کل بورس ریزشی بود، اما بعد از گذشت نیم ساعت از معاملات شاخص کل شروع به رشد کرد تا این که در پایان معاملات شاخص کل بورس با تقویت 17 هزار و 708 واحدی در ارتفاع 988 هزار 220 واحدی ایستاد.

به گزارش جهان اقتصاد، شاخص بازارهای مالی تقریباً در تمامی کشورها طی چند هفته گذشته روند صعودی در پیش‌ گرفته و در حدود 40 الی 50 درصدی سقوط ناشی از ویروس کرونا را جبران کرده اند. یکی از دلایل رشد بورس های جهانی تقویت تقاضای برای کامودیتی ها و همچنین افزایش قیمت این محصولات است. در کشور ما نیز به دلیل افزایش قیمت جهانی کامودیتی ها، شاخص کل بورس تهران در حال تقویت است ضمن این که بازارهای مالی این پتانسیل را دارند که به مقادیر پیش از کرونا بازگشت داشته باشند.

به هر حال در روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با چهار هزار و  ۶۳۰ واحد افزایش به ۲۶۲ هزار و ۳۳۱ واحد رسید همچنین شاخص کل «هم وزن» با دو هزار و  ۶۹۸ واحد رشد به ۳۲۰ هزار و ۹۹۰ واحد دست یافت. شاخص قیمت «هم وزن» نیز با یک هزار و ۷۸۵ واحد افزایش به ۲۱۲ هزار و ۴۱۹ واحد رسید.

همچنین در روز گذشته نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، ملی مس و بانک صادرات بوده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |