پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 121074 18:58 1399/09/02
سومین رشد هفتگی متوالی نفت  به ثبت رسید

سومین رشد هفتگی متوالی نفت به ثبت رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سومین رشد هفتگی متوالی نفت  به ثبت رسید

سومین رشد هفتگی متوالی نفت به ثبت رسید

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آخرین معاملات بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با افزایش 2.08درصدي،و 92سنت افزایش داشت و به قیمت 45دلار و09سنت رسید

همچنین قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین معاملات با کاهش20 صدم درصدي وبا 8 سنت کاهش به 39 دلارو 43سنت تثبیت شد.

این در حالی بود که ، قیمت نفت سنگین ایران با افزایش1.72 درصدی وبا 78 سنت افزایش به46دلارو10سنت رسید.

به دنبال انتشار خبرهای مثبت از ساخت واکسن کرونا قیمت نفت شاهد افزایش حدودا یک درصدی بود و سومین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساند، اما برقراری مجدد مقررات قرنطینه در چند کشور جهان و محدود شدن تقاضا سبب شد تا رشد قیمت ها قابل توجه نباشد.

قیمت نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات دیروز با 41 سنت معادل یک درصد رشد به 42 دلار و 15 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته حدود 5 درصد رشد داشت.

چشم انداز مثبت تولید واکسن کرونا طی ماه های آینده سبب شد تا این هفته بازار نفت شاهد افزایش قیمت باشد. شرکت فایزر اعلام کرد که روز جمعه از مقامات بهداشتی دولت آمریکا خواسته مجوز اضطراری استفاده از واکسن ساخت این شرکت برای درمان کرونا را صادر کنند. این اولین درخواست اینچنینی برای مجوز تولید واکسن کرونا توسط یک شرکت داروسازی به شمار می رود.

بجورنار تونهاوگن، رئیس بخش بازار نفت موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: «به رغم این واقعیت که توزیع گسترده واکسن کرونا زمان خواهد برد و در طول این مدت تقاضای نفت آسیب خواهد دید، خبرهای مثبت در مورد واکسن تاثیر مثبت خود را بر بازار گذاشته است.»

دیگر عاملی که سبب رشد قیمت نفت شده، امیدواری به تمدید توافق کاهش تولید توسط گروه اوپک پلاس بوده است. انتظار می رود گروه اوپک پلاس برنامه قبلی خود برای افزایش تولید نفت را به تعویق بیاندازد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |