سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 164851 19:35 1400/09/17
سه سیگنال برای جهش نرخ دلار

سه سیگنال برای جهش نرخ دلار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سه سیگنال برای جهش نرخ دلار

سه سیگنال برای جهش نرخ دلار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

حسین محمودی اصل گفت: عوامل مختلفی بازار ارز را تحت تاثیر قرار می دهد برخی از این عوامل ناشی از انتظارات تورمی و برخی دیگر ناشی از ایجاد التهاب بازار ارز توسط دلال ها است. اما مهمترین عامل افزایش نرخ ارز مربوط به عملکرد واقعی اقتصاد است.

حسین محمودی اصل، کارشناش ارشد بازار های مالی در گفتگو با جهان اقتصاد با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: وقتی در بودجه 1401 اعلام می شود که نرخ تسعیر ارز دلار 23 هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در حالی که در سال 1400 نرخ تسعیر ارز دلار قیمت 17 هزار 500 تومان بوده است و همچنین فروش نفت یک میلیون 200 هزار بشکه لحاظ شده است و علاوه بر ان بودجه 1401 بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم بسته شده است، سیگنال بسیار مهمی با بازار ارز می دهد.

این کارشناس بازار ارز افزود: این شرایط حاکی از ان است که ممکن است رفع تحریم ها به زودی محقق نشود و نرخ ارز نیز نسبت به سال گذشته افزایش معنی داری خواهد داشت.

این تحلیل گر بازار های مالی بیان داشت: شواهد حکایت از ناتوانی اقتصاد ایران می دهد، به خصوص در افزایش صادرات غیر نفتی شکست خورده ایم، که این موضوع نیز بر بازار ارز تاثیر گذار است.

محمودی اصل در ادامه تاکید کرد: با وجود افزایش سه برابری قیمت ارز در سال های اخیر اما صادرات کشور نتوانسته است افزایش یابد، طبعتا در چنین شرایطی چشم اقتصاد بر روی مذاکرات و رویکردهای سیاسی متمرکز می شود و نتیجه مذاکرات می تواند تاثیر عمده ای بر بازار ارز داشته باشد.

وی افزود: در شرایط تحریم و با افزایش قیمت ارز اگر می توانستیم صادرات غیر نفتی را حدود 40 تا 50 درصد افزایش دهیم، بازار ارز تاحدود زیادی می توانست پایدار شود.

محمودی اصل در پایان تاکید کرد: بلوکه شدن دلارهای کشور افغانستان در آمریکا موجب شده است تا قیمت دلار هرات از قیمت دلار تهران پیشی گیرد و این موضوع موجب جذب دلارهای ایرانی شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |