جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 168605 14:58 1400/10/19
سهند و سپهر خودروهای جدید سایپا

سهند و سپهر خودروهای جدید سایپا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سهند و سپهر خودروهای جدید سایپا

سهند و سپهر خودروهای جدید سایپا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، امیرحسین تابع‌جماعت،گفت: پس از نام‌گذاری محصول کراس جدید سایپا به ‌نام «اطلس»، خودرو سدان جدید سایپا نیز با نام «سهند» به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: دیگر محصول جدید سایپا خودرو وانت پیکاپ جدید شهری است که با نام تجاری «سپهر»، تولید و به بازار عرضه می شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه سایپا تأکید کرد: در شیوه جدید نام‌گذاری، تمامی محصولات سایپا ضمن توجه به ریشه ایرانی و معنی آنها در زبان فارسی، هماهنگی‌ و همفکری لازم با سازمان‌ها و بخش‌های ذی ربط صورت گرفته تا نام این محصولات تولید داخل، هویت ملی و ایرانی آن‌ها را نیز تداعی کند.

دبیر کمیته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا همچنین با یادآوری برنامه عرضه محصولات شاهین و آریا اتوماتیک، تصریح کرد: شاهین اتوماتیک و آریا اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز شده و هر دو محصول با لوگوی CVT به‌عنوان نماد گیربکس به‌کار رفته در آن‌ها تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

تابع‌جماعت در بخش دیگری از سخنان خود به عرضه تیپ جدیدی از ساینا و کوییک فیس‌لیفت شده سایپا اشاره کرد و افزود: دو محصول ساینا و کوییک G که پیش از این با موتور M15 تولید می‌شد به موتور جدید ارتقاء یافته M15GSI نیز مجهز شده و تیپ آن با GX به بازار خودروی کشور معرفی خواهد شد.

وی در پایان به تغییر نگارش نشان‌واره بر روی درب صندوق عقب خودرو‌های تولیدی سایپا اشاره کرده و افزود: مقام عالی وزارت، مدیران ارشد وزارت صمت و مدیران ارشد گروه سایپا توجه ویژه‌ای به پاسداشت زبان فارسی در نام‌گذاری و نگارش نام محصولات دارند و براساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته، به مرور تا پایان سال، نام تمام محصولات تولیدی گروه سایپا در روی بدنه خودروها به نگارش فارسی تغییر خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |