جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 113449 15:23 1399/07/06
سقوط سنگین اقتصاد هند

سقوط سنگین اقتصاد هند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سقوط سنگین اقتصاد هند

سقوط سنگین اقتصاد هند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارش، مؤسسه رتبه‌بندی S&P گلوبال، اعلام کرد که رتبه اعتباری هند در حوزه سرمایه‌گذاری در پایین‌ترین سطح قرار دارد. این مؤسسه تاکید کرد در ادامه تبعات شیوع ویروس کرونا در این کشور آسیایی، اقتصاد هند با کسری سنگین و افزایش شدید سطح بدهی در سال مالی 2021 روبرو خواهد شد. S&P گلوبال اعلام کرده است انتظار دارد نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی هند نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد کرده و تا پیش از ماه مارس سال 2021 و پایان سال مالی این کشور به 90.6 درصد خواهد رسید.

این پیش‌بینی تقریبا شبیه به پیش‌بینی دو مؤسسه رتبه‌بندی دیگر است به گونه‌ای که موسسه رتبه بندی فیچ، پیش‌بینی کرده که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی هند به 84.5 درصد در مارس سال آینده خواهد رسید و موسسه «مودی» این رقم را 90.1 درصد اعلام کرده است.

مؤسسه رتبه‌بندی S&P گلوبال اعلام کرده است که به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا اقتصاد هند در سال جاری رشد منفی 9 درصدی را تجربه خواهد کرد. این مؤسسه اعلام کرده است که با توجه به سقوط سنگین اقتصادی هند در سال 2020-2021 ممکن است اقتصاد این کشور در سال مالی بعد تا 10 درصد رشد را تجربه کند. رقم 9 درصد منفی برای رشد اقتصادی هند طی سال جاری که از سوی مؤسسه رتبه‌بندی S&P گلوبال پیش‌بینی شده خیلی کمتر از ارقامی است که از سوی دیگر مؤسسات مالی عنوان شده است.

چر اکه بسیاری از این مؤسسات که پیش‌بینی کردند طی سال جاری و با توجه به رشد منفی 23.9 درصدی اقتصاد هند در سه ماهه دوم سال جاری این کشور برای امسال رشد دو رقمی منفی خواهد داشت.

اندیشکده شورای ملی تحقیقات اقتصادی کاربردی دهلی نو اخیرا هشدار داده که هند برای سال جاری رشد منفی 12.6 درصدی خواهد داشت. موسسه مودی هم رشد منفی 11.5 درصدی برای اقتصاد هند در سال جاری پیش‌بینی کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |