پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 155265 13:41 1400/07/03
سرمایه‌گذاری‌ آمریکایی ها در روسیه رکورد زد

سرمایه‌گذاری‌ آمریکایی ها در روسیه رکورد زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرمایه‌گذاری‌ آمریکایی ها در روسیه رکورد زد

سرمایه‌گذاری‌ آمریکایی ها در روسیه رکورد زد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه و موسسه ارنست اند یانگ اعلام کردند که سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در روسیه معادل 96 میلیارد دلار بوده است. 

این تحقیق با جمع‌آوری اطلاعات از 160 شرکت آمریکایی انجام شده و گفته می‌شود آمریکایی‌ها فقط در سال 2020، 2.2 میلیارد دلار در روسیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌خواهند در سال 2021، 1.8 میلیارد دیگر آورده داشته باشند. قرار است نیمی از این پول در صنعت انرژی و منابع طبیعی روسیه خرج شود. 

سوفیا عزیزیان، کارشناس موسسه ارنست اند یانگ، در کنفرانس سرمایه‌گذاری قرن 21 اتاق بازرگانی آمریکا گفت: علیرغم کاهش فعالیت‌ها در سال 2020 اما 84 درصد شرکت‌هایی که در این ارزیابی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، از برنامه خود برای اجرای پروژه‌های جدید در آینده نزدیک در روسیه خبر داده‌اند.

برای 73.5 درصد شرکت‌هایی که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند نیز روسیه یک بازار استراتژیک به شمار می‌رود. 78 درصد شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه می‌گویند تحریم‌های آمریکا اثر بدی را روی فعالیت‌های آنها در این کشور گذاشته و اعلام کرده‌اند که این محدودیت‌ها شرکت‌های آمریکایی را در برابر دیگر شرکت‌ها از کشورهای مختلف در موضع ضعف قرار داده است. 

اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه می‌گوید: آمارهای رسمی میزان واقعی روابط اقتصادی بین روسیه و آمریکا را بسیار کمتر نشان می‌دهد و میزان سرمایه‌گذاری دوجانبه بین دو کشور حداقل 9 برابر میزان رسمی اعلام شده است. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |