جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 120831 18:16 1399/09/01
ریسک پذیری در تجارت

ریسک پذیری در تجارت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ریسک پذیری در تجارت

ریسک پذیری در تجارت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ریسک پذیری یعنی برنامه ریزی دقیق و تلاش مستمر همراه با نگرانی و دلهره است . کسی نمیداند ریسک پذیری چه نتیجه ای دارد ، گاهی اوقات افراد فعال بازار  نیاز است که ریسک پذیر باشند به عبارتی ریسک پذیر کسی است که به امید پیروزی و موفقیت دارایی خود را به خطر مي اندازد و با پتانسیل های خاص خود به اميد رسيدن به پيروزي و موفقيت می تازد.

گاهی دسته اي از افراد در طول زندگی و شرایط کاری خود از ریسک کردن لذت می برند اینان همان کارآفرینان و سرمایه گذاران موفق هستند که بعدا در مورد آنان صحبت خواهيم كرد ،

نقطه مقابل این افراد کسانی هستند که از ترس و شکست هراس دارند و سکون و ثبات را بر تغییر و ریسک پذیری ترجيح مي دهند آنان از هر نوع ریسکی در زندگی و کار تنفر دارند.

گروه دیگر کسانی هستند كه گزینه‌های کم خطر تري را انتخاب می کنند آنان ترجیح می دهند مسیری را که بیشتر آشنا و اطمینان از آن دارند را برگزینند .

اما بياد داشته باشيم كه ریسک کردن هرگز بدون خطر نخواهد بود مگر آن که همراه با ریسک حساب شده باشد . در ریسک حساب شده شانس بیشتری برای موفقیت وجود دارد ريسك حساب شده یعنی چگونه به درستی ریسک کنیم و این میسر نمی شود مگر با محاسبه نتایج آسیب احتمالی و احتمال نتیجه مثبت باشد .

برای آنکه ریسک خوبی را تجربه کنیم بهتر است ابتدا تحقیق و تفحص را مد نظر داشته باشیم سپس بر اساس آن استراتژی و راهکار را ارائه و توجیهی برای شرایط ایجاد کنیم .اما در شرايط ریسک پذیری برای رسیدن به یک هدف نیاز به چه چیزهايي است ؟

یکی از آن موارد نیاز به جسارت است جسارت جهت مقابله با ترس و عدم اطمینان در شرایط آشوب و آشفتگی بازار است که با داشتن مدیریت به موقع و مناسب می توان این مهارت را تقویت کرد و شانس دستیابی موفقيت به اهداف آینده را ميسر كرد .

 اما کارآفرینی و سرمایه گذاری به دلیل آن که نوعی آفرینش کار و خلق سرمایه به حساب می‌آید ریسک پذیری آن زیاد است و افراد کارآفرین و سرمایه گذار موفق در بازار باید همیشه خود را برای مواجهه با انواع ریسک ها در تجارت آماده کنند . کارآفرین و سرمایه گذار موفق همیشه در کار کردن از کار خود لذت می برد او همیشه دنبال تحقیق آزمایش و یادگیری است ديل یکی از محققان تجاری مي گوید به زندگی به عنوان يك سفر یادگیری نگاه می کنم .

در پايان يادآوري مي شود كه کارآفرینان و سرمایه گذاران موفق هیچ وقت موفقیت های خود را فراموش نمی کنند و از تکرار موفقیت های خود به نتایج مالی خوب دست پیدا میکنند و هر وقت احساس شکست كنند، موفقیت های قبلی را به یاد آورند و با خود زمزمه می کنند که شکست پلی به سوی موفقیت است.

وحید میرزائى - کارشناس اقتصادى و نویسنده مجموعه کتاب هاى کسب و کار



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |