پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 135644 15:51 1399/12/13
رشد ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف تا پایان دی‌ماه

رشد ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف تا پایان دی‌ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف تا پایان دی‌ماه

رشد ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف تا پایان دی‌ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «فرح‌ناز رافع» افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از ۲‌هزار و ۷۶۴ تن فرش دستباف ایران به کشورهای هدف صادر شده که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از ۲ هزار و ۳۶۶ تن بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در حوزه فرش دستباف مشغول به کار هستند، گفت: ۶۰ درصد از این شاغلان، قالی‌بافان مستمر، ۳۱ درصد قالی‌بافان فصلی و ۹ درصد در زمینه مشاغل جانبی فرش دستباف مشغول به کار هستند.

رییس مرکز فرش ایران با اعلام اینکه امسال ۲۶۱ هزار و ۶۴ نفر قالی‌باف بیمه تامین اجتماعی شده‌اند، خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی برای ۲۰ درصد افزایش بیمه‌شدگان در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۱۳ هزار نفر با تخصیص مبلغ حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

افزایش ۳۴ درصدی تولید فرش دستباف تا پایان دی‌ماه
رافع همچنین با اشاره به آمار تولید فرش دستباف در ۱۰ ماهه امسال، از رشد ۳۴ درصدی در این حوزه خبر داد.

وی یادآور شد:‌ در ۱۰ امسال یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع فرش دستباف تولید شد که پارسال این رقم یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۲۱ مترمربع بوده است.

رییس مرکز فرش ایران همچنین درباره میزان تولید فرش دستباف بر اساس نوع تولید، بیان‌داشت: ۴۲ درصد از فرش تولیدی تا پایان دی‌ماه امسال فرش تجاری، ۱۹ درصد درشت‌باف، ۱۶ درصد ظریف و کرک، ۹ درصد تابلو فرش، هشت درصد گبه و ۶ درصد تمام ابریشم بوده است.

مجموع جهانی صادرات فرش دستباف در سال ۲۰۱۹ افزون بر ۸۰۰ میلیون دلار بوده که سهم ایران ۷۳ میلیون دلار از این رقم ثبت شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |