سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 129561 20:38 1399/10/29
رسیدن به موفقیت اقتصادی از مسیر قرعه کشی و بخت آزمایی ممکن نیست

رسیدن به موفقیت اقتصادی از مسیر قرعه کشی و بخت آزمایی ممکن نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رسیدن به موفقیت اقتصادی از مسیر قرعه کشی و بخت آزمایی ممکن نیست

رسیدن به موفقیت اقتصادی از مسیر قرعه کشی و بخت آزمایی ممکن نیست

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدتی است که تبلیغات و آگهی های تلویزیونی روی جایزه دادن تمرکز کرده است. با خرید یک رب گوجه فرنگی قوطی طلا برنده می شوید و اگر یک بستنی و یا روغن فلان برند را بخرید شما در قرعه کشی جایزه ماشین، خانه، ویلا و یا سفر قرار می گیرید و همه اینها باعث شده تا بسیاری از افراد با خرید یک پوشک بچه در آرزوی خانه دار شدن منتظر می نشیند.

این درحالی است که برخی با امیدهای واهی سر از سایت های شرط بندی و بخت آزمایی در می آورند و این موضوعی است نمی توان از آن به سادگی گذشت.  اما جالب است بدانید که شما در کل دنیا یک تاجر موفق را نمی یابید که با هدف کسب درآمد حتی یک بلیط بخت‌آزمایی بخرد. چرا که او می داند چنین کاری فقط دور ریختن پول است.

تاجران موفق حتی برای یک ریال خود هم برنامه دارند و این توانایی را کسب کرده اند که با روش های معقول و محتمل یک ریال خود را در کمترین زمان به درصدی بالاتر تبدیل کنند. اما بسیاری از مردم گرفتار که راهی برای خروج از وضعیت ناگوار خویش نمی یابند، از روی ناآگاهی امید واهی به خود می دهند و  بارها و بارها این روش اشتباه را می آزمایند. در واقع اگر تعاریف را کنار بگذاریم بخت آزمایی، قرعه کشی های بانکی و موارد مشابه در واقع برای افراد فقیر و کسب درآمد از ضعیف ترین اقشار جامعه، طراحی شده اند.

شاید باز برخی ادعا کنند که پولی که ما برای یک بخت آزمایی پرداخت می کنیم خیلی زیاد نیست. اما چندبار آزمودن این راه، به ثروتی که در صورت موفقیت به دست می آوریم، می ارزد. مثال اینگونه افراد مثال شخصی است که با یک سطل ماست به کنار دریا رفت. از او پرسیدند چه نیتی داری، جواب داد می خواهم دوغ درست کنم. گفتند نمی شود. گفت اما اگر بشود چه دوغی می شود!

زیان مالی و از دست رفتن پول به ظاهر ناچیز که برای برخی از فقرا به شدت زیاد است، کمترین ضرر و آسیبی است که مشارکت در بخت آزمایی ها و یا خرید یک محصول با نیت برنده شدن در جایزه آن به همراه دارد. یکی از مهترین آسیب های این رویکرد ایجاد احساس ناامیدی و افسردگی شدید در بین افراد است.

همه دوست دارند خوش‌شانس باشند، همه دوست دارند ثروتمند شوند، همه دوست دارند زندگی بهتری داشته باشند. در این میان شخصی مدام شانس و اقبال خود را در بخت آزمایی ها و قرعه‌کشی ها به محک آزمون می گذارد و مدام شکست پشت شکست را تجربه می کند کم کم احساس می کند انسان بدشانس و بد اقبالی است. احساس می کند تمام هستی دست به دست هم داده تا جلوی موفقیت او را بگیرند.

 واقعیت این است که شما برای موفقیت، در کنار شانس و داشتن نیت‌ها و افکار خوب، نیازمند چند مولفه دیگر نیز هستید: باید دانش و مهارت‌های لازم برای موفقیت در هر حوزه‌ای را کسب کنید. اگر می‌خواهید یک نجار موفق و ثروتمند شوید، باید با اصول، مهارت‌ها و دانش این حوزه، دانش بازاریابی و فروش و حتی دانش تبلیغات و ... آشنا شوید. باید ایده و طرحی خلاقانه را طراحی کنید. هیچ‌کس با کار معمولی نجاری و بدون در پیش گرفتن یک ایده یا طرح جدید و بکر و خلاقانه نمی‌تواند به ثروت دست یابد و موفق شود. راه معمولی، نتیجه معمولی را هم در پی دارد.

باید با مسئولیت‌پذیری، تعهد، تلاش و اراده‌ای محکم ایده خود را عملیاتی کنید؛ بهترین ایده دنیا، تا زمانی که در ذهن شماست، به هیچ دردی نمی‌خورد و هیچ ثمره‌ای ندارد. حتی اگر آن را هزاران بار در ذهن‌تان مرور کنیم. نقطه آغاز اثرگذاری، عملیاتی کردن طرح‌ها، نقشه‌ها و ایده‌هاست. پس به ایده های خود احترام بگذارید و درصدد اجرای آن باشید.

وحید میرزائی مشاوره مالی و سرمایه گذاری - نویسنده کتاب های موفقیت های فردی و کسب وکار



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |