جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 140530 20:39 1400/02/17
رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد:پایان تعطیلی یک ماهه اصناف

رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد:پایان تعطیلی یک ماهه اصناف

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد:پایان تعطیلی یک ماهه اصناف

رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد:پایان تعطیلی یک ماهه اصناف

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

از روز شنبه مشاغل گروه ۱ و۲ و همچنین بازارها و پاساژها در همه شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران مجاز به فعالیت هستند و جریمه تخلف واحدهای صنفی از پروتکل‌های بهداشتی سه هفته پلمب خواهد بود.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پورتال اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، طبق اعلام اتاق اصناف تهران با رایزنی‌های صورت گرفته با استاندار تهران و ستاد ملی مدیریت کرونا در یک هفته اخیر، فعالیت گروه‌های شغلی ۱ و ۲ از شنبه ۱۸ اردیبهشت مجاز اعلام شده است.

 بنابراین در شهر تهران نیز گروه شغلی ۱ و ۲ می‌توانند هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴  تا جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه تعطیل هستند. بازار بزرگ تهران و پاساژها نیز از شنبه هفته آینده بازگشایی می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف تهران همچنین از تشدید بازرسی‌ها از واحدهای صنفی خبر داده و گفته که واحدهای صنفی متخلف به مدت سه هفته پلمب خواهند شد. پیش از این جریمه واحدهای متخلف دو هفته پلمب بود.

بر این اساس طی هفته جاری فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه، ‌ها و قهوه خانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ۱۰ نفر، موزه‌ها، سینماها، تئاترها و مهدهای کودک، باغ وحش ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم نت‌ها همچنان تعطیل است.

اما از روز شنبه مشاغل گروه ۱ و ۲ که لیست آن‌ها در ادامه می‌آید مجاز به فعالیت هستند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سهمگین‌ترین موج بعد از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شد و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴طی چهار هفته اخیر تعطیل بودند. این طولانی‌ترین محدودیت برای مشاغل از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا است. طی هفته‌های اخیر مسوولان صنفی کشور بارها به بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و غیره با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف انتقاد کرده‌اند و در نهایت اتاق اصناف به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داد که‌ مشاغل گروه ۲ که بیشترین واحدهای صنفی را شامل می‌شود، در شرایط قرمز نیز با تشدید پروتکل‌ها مجاز به فعالیت باشند.

طبق اعلام مسئولان صنفی، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد واحدهای صنفی اجاره‌ای هستند. همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، طی هفته‌های اخیر اصناف روزانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان کاهش فروش داشتند، در حالی که نقش صنوف از شیوع ویروس کرونا کمتر از ۱۵ درصد است و سهم حمل و نقل عمومی در گسترش بیماری خیلی بیشتر است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |