جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 190764 13:54 1401/05/23
خوراک دام در یک روز 14.5 دلار گران شد

خوراک دام در یک روز 14.5 دلار گران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خوراک دام در یک روز 14.5 دلار گران شد

خوراک دام در یک روز 14.5 دلار گران شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد و حتی ادامه صادرات از اوکراین نیز نتوانسته تاثیر با ثباتی روی قیمت ها بگذارد.

پس از آغاز صادرات از اوکراین چند روزی روی قیمت غلات تاثیر داشت و قیمت ها را پایین کشید اما این روزها دوباره قیمت ها اوج گرفته است به طوری که در آخرین روز کاری هفته، قیمت ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود بیش از 14 دلار رشد قیمت داشت.

حتی قیمت دانه های روغنی افزایش 5.75 دلاری را ثبت کرده است در حالی که اوکراین از بزرگترین کشورهای تولید کننده دانه روغنی در جهان است و پس از توافق با روسیه ممنوعیتی برای صادرات ندارد.

صادرات  پس از توافق ماه گذشته بین اوکراین و روسیه با حضور نماینده سازمان ملل و میانجی گری ترکیه، ادامه می یابد روز گذشته چهاردهمین کشتی صادراتی از اوکراین حامل 60 هزار تن ذرت به مقصد ایران حرکت کرد، این کشتی دیروز صبح بندر دریای سیاه در اوکراین را ترک کرد و هنوز به کشور نرسیده است.

عمده محموله های که طی این روزها از اوکراین به کشورهای دیگر صادر شده خوراک دام، گندم و دانه روغنی بوده است.

عدم تاثیر معنی دار صادرات اوکراین روی قیمت های جهانی به دلیل نگرانی شدید بازار از آینده تولید و ذخیره سازی است، ادامه جنگ در روسیه و اوکراین کشت و کار در این دو کشور قطب تولید غلات را محدود کرده و کارشناسان پیش بینی می کنند بیش از نیمی از زمین های اوکراین امکان کشت در سال آینده را نخواهد داشت.

با این فرض، ذخیره سازی کشورها افزایش یافته و تقاضا بر عرضه پیشی گرفته که عاملی برای تحریک قیمت در بازارهای جهانی شده است، چین نیمی از گندم صادراتی جهان را در انبارهای خود ذخیره کرده است و به گواه آمارها تقاضا روز به روز بیشتر می شود.

بهبود نسبی بیماری کووید 19 و رشد اقتصادی کشورها هم به تقاضای بیشتر سبب شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |