جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 113246 08:38 1399/07/06
خودروی پرنده چینی رونمایی شد

خودروی پرنده چینی رونمایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خودروی پرنده چینی رونمایی شد

خودروی پرنده چینی رونمایی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، شرکت تولیدکننده خودروهای برقی «اکس پنگ» چین اعلام کرد بر روی یک خودروی پرنده کار می‌کند و نمونه اولیه آن را در نمایشگاه اتومبیل پکن به معرض نمایش گذاشت.

این نمایشگاه بزرگترین رویداد بین‌المللی در صنعت خودروسازی است که از زمان آغاز همه‌گیری ویروس کرونا برگزار می شود. شرکت اکس پنگ که رقیب شرکت خودروسازی تسلای آمریکاست، در این نمایشگاه که در روز شنبه آغاز به کار کرد، اعلام کرد قصد سرمایه‌گذاری در فناوری خودروهای پرنده را دارد. مدیرعامل این شرکت گفت این خودروسازی در استارتاپ تاکسی های هوایی «اکس پنگ هیتک» سرمایه گذاری می کند و حداکثر سهام آن را در اختیار دارد.

این استارتاپ در حال ساخت یک خودروی پرنده است که در ارتفاع پایین پرواز می‌کند و شبیه پهپاد است. این خودرو 8 موتور جت توربینی دارد و می تواند دو سرنشین را در ارتفاع بین 5 تا 25 متر حمل کند.

این خودروی پرنده هنوز در حال ساخت است و مشخص نیست چه زمانی وارد بازار می‌شود. سایر خودروسازان مثل تویوتا و ولوو هم بر روی فناوری مشابهی کار می کنند.

خودروسازی اکس پنگ که مقر آن در گوانجوی چین است مشخص نکرد چقدر برای ساخت این فناوری هزینه خواهد کرد ولی اعلام کرد قبل از توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، دورنمای فضای حمل و نقل هوایی را بررسی می‌کند. این شرکت پس از ارائه موفق سهام خود در بازار بورس نیویورک، حدود 1.5 میلیارد دلار برای تامین هزینه تحقیقات و توسعه خود به دست آورد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |