شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 140271 20:01 1400/02/14
خطر ورشکستگی در کمین واحدهای صنفی

خطر ورشکستگی در کمین واحدهای صنفی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خطر ورشکستگی در کمین واحدهای صنفی

خطر ورشکستگی در کمین واحدهای صنفی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در چند سال گذشته صنف عکاسان به طور جدی آسیب دیده اند، خصوصا گروهی که در حوزه عکس اداری فعالیت می کردند و امروز قریب به اکثریت آنها خانه نشین شده اند.

از زمانی که مجموعه های مختلف به نصب دوربین، خود رأسا اقدام به تهیه عکس کردند، این هنر – صنعت در کشور آسیب دید.

متأسفانه هیچ یک از ارگان ها و نهادهایی که صنف عکاسان زیر مجموعه آنها هستند، مانند اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ها و ادارات استانی و شهرستان ها، از این صنف حمایت نکردند.

در حالی که صنف عکاسان نیز چون دیگر صنوف سال ها بابت پروانه کسب مبالغی به اتحادیه پرداخت کردند که بخشی از آن به اتاق های اصناف پرداخت می شود، این توقع وجود داشت که در چنین شرایطی این صنف مورد حمایت قرارگیرد، اما این اتفاق نیفتاده است.

این بی اعتنایی به شرایط این صنف موجی شده است تا بسیاری از فعالان این صنف خانه نشین شوند.

مورد دیگر به تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر می گردد که از زمان فراگیری شیوع این ویروس، صنف عکاسان از جمله صنوفی هستند که بیشترین آسیب را دیده اند و متأسفانه در این مورد نیز اتحادیه ها، اتاق های اصناف و سارمان های صنعت، معدن و تجارت، هیچ حمایتی از اعضای این صنف نکرده اند.

باتوجه به اینکه یکی از منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 1400، مانع زدایی است، برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی کسب و کارها از مواردی مد نظر ایشان است، اما متأسفانه اقدامی در این راستا انجام نگرفته است.

از بدو شیوع ویروس کرونا به دلیل تعطیلی های مستمر، می توان مدعی شد که تقریبا صنف عکاسان در معرض نابودی است.

متأسفانه شاهد هستیم، بسیاری از گروه های شغلی که با تردد روزانه بالا و تجمع جمعیت روبرو هستند، به فعالیت خود ادامه می دهند، اما آتلیه های عکاسی که مراجعین آنها انگشت شمار و با گرفتن وقت قبلی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است، باید تعطیل باشند.

متأسفانه اتخاذ سیاست دوگانه ای که به تعطیلی مستمر گروهی از مشاغل منجر می شود در حالیکه گروه های صنفی دیگر و نهادهایی چون بانک ها به فعالیت ادامه می دهند، این آسیب را دو چندان می کند و اگر قرار است برای حفظ سلامتی و صیانت از جان شهروندان اقدامی انجام گیرد باید همه مشاغل تعطیل باشند.

در این راستا نهادهای ذیربط مانند اتحادیه ها، اتاق های اصناف، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، ادارات مالیات و دیگر دستگاه های مرتبط، برای حمایت از اصناف تصمیم گیری کنند.

اصنافی که از حق عضویت اتحادیه تا مالیات سالانه را پرداخت می کنند، امروز نیاز به حمایت از سوی این نهادها دارند، اما متأسفانه تا کنون اقدامی نشده است و ادامه این روند به تعطیلی و ورشکستگی بخش قابل توجهی از واحدهای صنفی منتهی خواهد شد.

جواد رضایی - بازرس اتحادیه صنف عکاسان و تصویربرداران شهرستان همدان



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |