جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 195878 10:29 1401/06/28
خرمای ایران به ۸۵ کشور دنیا صادر می شود

خرمای ایران به ۸۵ کشور دنیا صادر می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
خرمای ایران به ۸۵ کشور دنیا صادر می شود

خرمای ایران به ۸۵ کشور دنیا صادر می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، ارسلان قاسمی افزود: متاسفانه طی سال های اخیر تولید خرما در کشور از 1.3 میلیون تن به کمتر از 1.1 میلیون تن در سال رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مصر نخستین کشور تولید کننده خرما در جهان است، اظهارداشت: ایران، عربستان، یمن و عراق از نظر تولید خرما به ترتیب مقام دوم، سوم، چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران ضمن اشاره به اینکه گسترده صادرات خرمای ایران گستره جهانی است، گفت: این بحث ناشی از مرغوبیت و تولید ارقام مختلف خرما در کشور است.

وی همچنین افزود: ایران از نظر تعداد ارقام خرما مقام نخست را در سطح دنیا به خود اختصاص داده و این به سبب تنوع آب و هوایی در این مرز و بوم است.

قاسمی با بیان اینکه خرمای مجول گونه صادراتی بسیار مناسب از نظر قیمتی است، اظهارداشت: این خرما در کرمان و سیستان و بلوچستان تولید می شود.

وی اضافه کرد: همچنین با ارزش ترین خرما از نظر قیمتی در بازار داخل رقم کبکاب و مضافتی است.

قاسمی گفت: عمده ترین بازارهای هدف ایران برای صادرات خرما می توان به پاکستان، هندوستان، افغانستان، ترکیه و امارات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین خرما در داخل خود کشورهای تولید کننده خرما مصرف می شود، افزود: برای مثال ایران سال گذشته 320 هزار تن خرما صادر کرد و بقیه محصول در داخل به مصرف رسید.

قاسمی اضافه کرد: مصرف خرما فوائد بسیار زیادی برای بدن انسان دارد به عبارتی 100 گرم خرما 20 درصد نیاز روزانه انسان به پتاسیم را برطرف می کند.

وی یادآورشد: خرما دو گرم پروتئین و چندین نوع آنتی اکسیدان دارد و در ضمن منبع خوبی برای تامین منگنز، مس، ویتامین ب شش، آهن و منیزیم است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |