پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 163283 13:43 1400/09/06
حمله  شدید هند به اوپک پلاس

حمله شدید هند به اوپک پلاس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
حمله  شدید هند به اوپک پلاس

حمله شدید هند به اوپک پلاس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، هند که سومین مصرف کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان است، حدود ۸۵ درصد از نیازهای نفتی خود را وارد می کند و از افزایش قیمتها نفت به شدت آسیب دیده است. با این حال قیمتهای نفت روز جمعه تحت تاثیر شناسایی واریانت بسیار مسری اومیکرون در آفریقای جنوبی، ریزش کردند.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند در رویداد صنعتی اظهار کرد: کشورهای تولیدکننده نمی توانند به دلایل مختلف از کشورهای مصرف کننده باج گیری کنند.

این کشور مکررا از اوپک پلاس خواسته است تولیدش را برای مهار قیمتها افزایش دهد. وزیر نفت هند در آستانه دیدار هفته جاری اوپک پلاس که در جریان آن سیاست تولید بازبینی می شود، این تولیدکنندگان را مقصر پایین ماندن عرضه از تقاضا خواند.

وی در رویداد دیگری که به میزبانی ریپابلیک تی وی برگزار شد، گفت: قیمتهای نفت توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه در لوای اوپک پلاس تعیین می شوند.

پوری به زبان هندی در نشست اقتصادی هند که به میزبانی ریپابلیک تی وی برگزار شد، اظهار کرد: آنها عرضه را پایین‌تر از تقاضا نگه داشته اند. آنها می گویند این وضعیت برای یک تا دو ماه موقتی خواهد بود و پس از آن میزان عرضه موجود بیشتر از تقاضا می شود. هند با وجود اقدامات برنامه ریزی شده برای رفتن به سمت انرژی سبز، به مدت ۲۰ تا ۳۰ سال آینده همچنان عامل مهمی در تقاضای جهانی برای انرژی خواهد بود. ما به کشورهای تولیدکننده اعلام کردیم اگر احتیاط نکنید در وضعیتی خواهد بود که تمایلتان برای سود حداکثری در کوتاه مدت، احیای اقتصادی جهانی را تضعیف خواهد کرد. اگر احیای اقتصادی جهانی تضعیف شود، در این صورت به چه کسی نفت خواهید فروخت؟

بر اساس گزارش رویترز، هند سه شنبه هفته گذشته به همراه سایر کشورهای مصرف کننده بزرگ نفت شامل چین، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا برنامه هایی را برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک با هدف پایین بردن قیمتها اعلام کردند.

پوری گفت: آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک خواه نمادین باشد یا خیر، نمی دانم، اما یک اقدام بسیار متهورانه است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |