جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 163599 14:21 1400/09/08
جهش 70 درصدی درآمد گازپروم با گرانی گاز

جهش 70 درصدی درآمد گازپروم با گرانی گاز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جهش 70 درصدی درآمد گازپروم با گرانی گاز

جهش 70 درصدی درآمد گازپروم با گرانی گاز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، درآمد خالص گازپروم به ۵۸۱.۸ میلیارد روبل (۷.۸ میلیارد دلار) در مقایسه با ضرر خالص در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و بهتر ازمیانگین برآوردها بود. درآمد گازپروم ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۲.۳۷ تریلیون روبل رسید.

ارزش سهام گازپروم در معاملات مسکو حداکثر ۳.۶ درصد افزایش یافت و آخرین بار با ۲.۷ درصد افزایش، ۳۳۶.۰۴ روبل بود.

گازپروم که بزرگترین تولیدکننده گاز جهان است، از افزایش تاریخی قیمت گاز همزمان با کمبود عرضه در اروپا که بزرگترین بازار صادراتی این شرکت بوده و همچنان وخامت بیشتری پیدا می کند، بهره برده است. صادرات گاز روسیه به اروپا به دلیل اولویت داشتن پر کردن مخازن داخلی، محدود شده است. این امر رقابت شدید اروپا با آسیا برای محموله‌های گاز طبیعی مایع (LNG) را به دنبال داشته است. اروپا در حالی به استقبال فصل سرما رفت که سطح گاز در تاسیسات ذخیره سازی این منطقه در پایین‌ترین رکورد چند سال اخیر قرار دارد.

اگرچه قیمت گاز در اروپا در سه ماهه سوم امسال بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است، درآمدهای گازپروم به حدی که در دوره سه ماهه قبلی تحت تاثیر قراردادهای عرضه بلندمدت صعود کرده بود، افزایش پیدا نکرد. به گفته تحلیلگران شرکت بی سی اس گلوبال مارکتس، با این حال این شرکت در مسیر عملکرد مالی قوی‌تری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

ارزش سهام گازپروم طی ماه گذشته در بحبوحه ابهامات درباره زمان تایید پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ کاهش پیدا کرد. این خط لوله که قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز از طریق دریای بالتیک مستقیما به اروپا ارسال کند، ریسکهای ترانزیت این شرکت را کاهش داده و به روسیه اجازه می دهد حجم گازی که به اتحادیه اروپا ارسال می کند را در صورت لزوم افزایش دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عملکرد مالی قوی گازپروم در سه ماهه نشان دهنده این است که این تولیدکننده بالاترین سود سهام تاریخ خود را به سهامدارانش پرداخت می کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |