پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 122792 18:25 1399/09/12
جریمه بانک‌ها در صورت عدم پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن

جریمه بانک‌ها در صورت عدم پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
جریمه بانک‌ها در صورت عدم پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن

جریمه بانک‌ها در صورت عدم پرداخت تسهیلات جهش تولید مسکن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با جهان اقتصاد مطرح کرد:

مهناز اسماعیلی-دوم مهرماه سال جاری، کلیات طرح 2 فوریتی جهش تولید و تامین مسکن مورد تایید نمایندگان مردم قرار گرفت و این طرح برای بررسی بیشتر جزئیات به کمیسیون عمران ارجاع شد.

با گذشت 70 روز از مدت زمان یک هفته‌ای ارائه شده از سوی مجلس، این طرح همچنان در کمیسیون عمران باقی مانده است و به دلیل نقض آئین‌نامه مجلس مبنی بر ارائه نشدن طرح 2 فوریتی در جلسه علنی، طبق اعلام هیات رئیسه مجلس، این کار تخلف محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد تغییر منابع مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن مبنی بر جایگزینی 40 درصد از تغییرات مانده تسهیلات به جای 25 درصد از تسهیلات پرداختی را ارائه کرده که برخی از کارشناسان ایراداتی نسبت به این امر مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه، خبرنگار جهان اقتصاد با محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس به گفتگو پرداخت.

محمدرضا رضایی کوچی درباره طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن گفت: این طرح وارد کمیسیون عمران شد و برای اینکه طرح جامع و کاملی شود که دچار مشکل منابع مالی نشویم، با مرکز پژوهش های مجلس مسائل مالی آن را حل کردیم و منابع این طرح برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که خبری مبنی بر کاهش حدود نیمی از منابع مالی این طرح منتشر شده است، اظهار کرد: عددی که با مرکز پژوهش های مجلس توافق کردیم، عدد 160 هزار میلیارد تومان است که عدد قابل توجهی است، به علاوه اینکه منابع دیگری که از تسهیلات مسکن مهر و کمک هایی که دولت در قانون بودجه هر ساله پیش بینی می کند، همچنین مالیات بر خانه های لوکس، مالیات بر زمین های رهاشده و منابع دیگری که تعریف کردیم، این عدد بیش از 200 هزار میلیارد تومان می شود که با توجه به اینکه مصالح ارزان قیمتی داریم، می تواند یک میلیون واحدی را که مدنظر ماست، پوشش بدهد.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی سالیانه 10 درصد از بافت فرسوده به دلیل عدم تعریف منابع مالی با شکست مواجه شد، تصریح کرد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن منابع مالی به درستی تعریف شده است  و تکلیفی را هم بر دوش بانک ها گذاشتیم که حتما این تسهیلات را پرداخت کنند و برای اینکه ضمانت اجرایی طرح بالاتر برود، جریمه ای را برای بانک هایی که این تسهیلات را پرداخت نمی کنند، در نظر گرفته ایم.

رضایی کوچی با بیان اینکه دولت هم با این تسهیلات موافق و شرایط و نظرات دولت و مجلس درباره طرح جهش تولید و تامین مسکن به هم نزدیک است، تاکید کرد: مجلس این طرح را برای حداقل 4 سال متوالی ارائه داده است که هر سال یک میلیون واحد مسکونی تولید شود، بعد از آن هم بر اساس طرح جامع مسکن هر جا نیاز کشور بود، این طرح می تواند ادامه پیدا کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |