پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 127430 13:17 1399/10/13
تکمیل پروژه‌های گردشگری و زیرساختی موجب توسعه منطقه آزاد چابهار می‌شود

تکمیل پروژه‌های گردشگری و زیرساختی موجب توسعه منطقه آزاد چابهار می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تکمیل پروژه‌های گردشگری و زیرساختی موجب توسعه منطقه آزاد چابهار می‌شود

تکمیل پروژه‌های گردشگری و زیرساختی موجب توسعه منطقه آزاد چابهار می‌شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار ، محمدعلی وکیلی روزپنجشنبه پس از بازدید از ظرفیت های گردشگری منطقه آزادچابهار در نشستی با مدیران این منطقه اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار عملکرد و فعالیت‌های خوبی در ارتباط با مسوولیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف مانند اجتماع، فرهنگ، هنر، گردشگری، محیط‌زیست، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، توانمندسازی و رونق اقتصادی جوامع محلی داشته است.

وی گفت: چابهار پایانه بین‌المللی برای مسافران دریایی دارد که براحتی می توان از بندر شهید کلانتری به سایر نقاط و کشورهای همجوار سفر کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد این پایانه، خاطرنشان کرد: پایانه بین‌المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری شامل ۲ سالن مجزا برای مسافران ورودی و خروجی است که توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

وی از طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و سایر مدیران برای همراهی و ارائه توضیحات لازم از ظرفیت ها و توانمندی‌های گردشگری و صنایع دستی قدردانی کرد.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق شورایعالی مناطق آزاد در بازدید از "مجموعه اقامتی و پذیرایی بومگردی دُربلوچ آبکان منطقه آزاد چابهار" خاطرنشان کرد: این مجموعه در باغ آبکان دارای سوئیت‌های اقامتی ۲ نفره، چهار نفره و VIP، رستوران سنتی، فروشگاههای صنایع‌دستی، سالن بیلیارد، کافی‌شاپ، آلاچیق، تفرجگاه و محل بازی کودک است.

وی بیان کرد: نمایشگاه و فروشگاه حمایتی صنایع‌دستی منطقه و همچنین بناهای تاریخی پست و ساختمان گمرک قدیم چابهار برای جذب گردشگر مناسب هستند.

وکیلی از ورزشگاه کریکت نیز بازدید و خاطرنشان کرد: این ورزشگاه که می تواند پذیرای چهار هزار نفر باشد به ‌عنوان بزرگترین ورزشگاه کریکت کشور در محل دهکده ورزشی پیل‌بند منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.

وی با ابراز خوشحالی از ساخت چندین هتل و آماده سازی زیرساختهای گردشگری در چابهار افزود: هتل گیلان با زیربنای چهار هزار و ۵۵۰ مترمربع در هفت طبقه با ۹۶ اتاق و ۱۴ سوئیت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.

وی همچنین در بازدید از خانه فرهنگ کمالان نیز اظهار داشت: خانه فرهنگ کمالان چابهار که اسم آن برگرفته از شاعر حماسه‌سرای بلوچستان است باهدف ایجاد فضای فرهنگی و هنری و مرکزی برای توسعه فرهنگ غنی بلوچستان در زون فرهنگی منطقه آزاد چابهار احداث‌شده است و دارای فضاهای فرهنگی هنری (سالن هنرمندان، کارگاه هنری، کلاس آموزشی) و فضاهای جنبی (گالری نمایش آثار هنری، نگارخانه، فروشگاه عرضه کتاب و آثار فرهنگی، کافه فرهنگ و هنر) با زیربنای ۸۹۶ مترمربع در ۲ طبقه با محوطه‌ای به مساحت ۸۸۵ مترمربع در سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفته است.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: مزرعه پرورش شترمرغ مکران ساحل آرامش از پروژهای در حال اجرا است که شرکت مکران ساحل آرامش طرح پرورش شترمرغ را در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریالی توانسته است علاوه بر گوشت، تخم و پوست و پرهای این پرنده را که کاربرد زینتی دارد به بازار عرضه کند پوست آن برای تولید چرم استفاده شده و تخم و گوشت آن نیز در بازار عرضه می‌شود.

محمدعلی وکیلی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور به همراه طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار، محمداکبر چاکرزهی معاون توسعه مدیریت و قائم مقام منطقه آزادچابهار ضمن بازدید از مسجد پیامبر اعظم (ص) با حضور در آرامگاه شهدای گمنام منطقه با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

وی همچنین از نمایشگاه و فروشگاه صنایع‌ دستی، بناهای تاریخی پست، ساختمان گمرک قدیم، سایت گاندو، شترمرغ، نوارساحلی، پروژه ها و زیرساختهای گردشگری چابهار بازدید کردند. 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |