جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 108362 18:51 1399/05/15
تقاضای جهانی برای نفت ۸ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد

تقاضای جهانی برای نفت ۸ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تقاضای جهانی برای نفت ۸ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد

تقاضای جهانی برای نفت ۸ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد بحران ویروس کرونا باعث شده تقاضای جهانی برای نفت حدود ۸ درصد در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد.

 به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد بحران ویروس کرونا باعث شده تقاضای جهانی برای نفت حدود 8 درصد در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود با عنوان «بی ثباتی های جهان و بحران ویروس کرونا» اعلام کرد قیمت نفت در سال جاری میلادی 41 درصد کمتر از 2019 خواهد بود. تأثیر مستقیم قیمت پایین نفت بر تجارت جهان در اقتصادهای مختلف متفاوت و نشان دهنده وابستگی آنها به صادرات و واردات نفت است.

پیش بینی صندوق بین المللی پول برای تقاضای نفت در جهان در سال جاری همگام با پیش بینی سایر نهادها مثل آژانس بین المللی انرژی و اوپک است.

  آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته در آخرین گزارش خود از بازار نفت اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت 7.9 میلیون بشکه در روز در سال جاری میلادی کاهش می یابد. این آژانس اعلام کرد افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان و اعمال دوباره قرنطینه در بسیاری کشورها بی ثباتی در مورد تقاضای جهانی نفت در 2020 را افزایش می دهد.

آرامکو اعلام قیمت رسمی فروش نفت خام خود را تا هفته آینده به تعویق انداخت

قیمت نفت به یک تقاضای بالا نیاز دارد تا از 40 دلار در هر بشکه فراتر رود

انتظار می‌رود جهان در سال جاری میلادی به طور متوسط 92.1 میلیون بشکه در روز نفت مصرف کند.مصرف جهانی نفت به طور معمول سالانه برابر با 100 میلیون بشکه در روز است.

اوپک انتظار دارد کل تقاضای نفت جهان 8.9 میلیون بشکه در روز در 2020 کاهش یابد و سپس 7 میلیون بشکه در روز در 2021 بالا برود. این رقم هنوز هم پایین تر از سطح تقاضا در 2019 است.

سقوط قیمت نفت و کاهش تولید پس از همه گیری ویروس کرونا به صادرکنندگان نفت در خاورمیانه و شمال آفریقا ضربه سختی زده است. صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته اعلام کرد انتظار می‌رود کل درآمد نفت این کشور ها 270 میلیارد دلار کمتر از سال گذشته میلادی باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |