جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 164885 09:59 1400/09/18
تعطیلی 30 درصدی رستوران‌ها در 2 ماه اخیر

تعطیلی 30 درصدی رستوران‌ها در 2 ماه اخیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تعطیلی 30 درصدی رستوران‌ها در 2 ماه اخیر

تعطیلی 30 درصدی رستوران‌ها در 2 ماه اخیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، سید علی اصغر میرابراهیمی در مورد وضعیت رستوران‌ها اظهار کرد: قیمت مواد اولیه، اجرت کار، بیمه و مالیات همه برای رستوران‌داران گران است. رستوران‌ها هم مواد اولیه را خریداری می‌کنند، زعفران از هر کیلو 11 میلیون 700 تا 800 هزار تومان به هر کیلو 37 تا 38 میلیون تومان رسیده است. ما که مرغداری و شالیزار نداریم که تحت تاثیر افزایش قیمت این اقلام قرار نگیریم. با وجود این افزایش قیمت زیاد در مواد غذایی و موارد دیگری مانند بیمه و مالیات همکاران ما در رستوران‌ها به مشکلات جدی برخورد کرده‌اند.

وی افزود: بسیاری از رستوران‌دارها به دلیل این مشکلات عدیده مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی خود شده‌ و به مشاغل دیگر رو آورده‌اند. در 2 تا 3 ماه اخیر حدود 30 درصد از رستوران‌دارها واحدهای صنفی خود را تعطیل کرده‌اند. وقتی ملک اجاره‌ای باشد و هزینه‌های اجاره‌ هم اضافه شود مجبور به این کار می‌شوند.

رییس اتحادیه رستوران‌دارها گفت: میزان تقاضا هم در همین مدت زمان حدود 20 تا 30 درصد هم کاهش تقاضا داشته‌ایم. مردم در شمال شهر اوقات فراغت بیشتری دارند و بیشتر از رستوران‌ها استفاده می‌کردند ولی با وضعیت فعلی تقاضای عضویت جدید در شمال شهر هم کاهش زیادی داشته و می‌توان گفت کاهش در این منطقه بیشتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رستوران‌‌ها به طور کلی وضعیت خوبی ندارند و عرضه و تقاضا کاهش یافته است و بنابراین رستوران‌دارها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |