جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 134255 15:38 1399/12/03
تصمیمات اوپک تاثیری بر قیمت انرژی در ایران ندارد

تصمیمات اوپک تاثیری بر قیمت انرژی در ایران ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تصمیمات اوپک تاثیری بر قیمت انرژی در ایران ندارد

تصمیمات اوپک تاثیری بر قیمت انرژی در ایران ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وزیر اسبق نفت با بیان اینکه اوپک تصمیماتی برای افزایش قیمت سوخت و عرضه و تقاضا دارد، گفت:در ایران قیمت انرژی ثابت است و این امر ربطی به تصمیمات اوپک و قیمت جهانی نفت ندارد
به گزارش جهان اقصاد، رستم قاسمی، با بیان اینکه اوپک تصمیماتی برای افزایش قیمت سوخت و عرضه و تقاضا دارد، اظهار داشت: در ایران قیمت انرژی ثابت است و این امر ربطی به تصمیمات اوپک و قیمت جهانی نفت ندارد.
وی با بیان اینکه کسی از تحریم ها استقبال نمی کند، تصریح کرد: تحریم ها ظلم به مردم است و هزینه برای کشور دارد اما در شرایط فعلی سه راه برای دور زدن آنها هست؛ یکی رفع تحریم ها که در این زمینه کشور تصمیم گرفت برجام را امضا کند، دوم مقابله با تحریم ها و سوم بی اثر کردن تحریم ها که بخشی از آن اتفاق افتاده است.
ورود به برجام یک تصمیم حاکمیتی بود
قاسمی با بیان اینکه ورود به برجام یک تصمیم حاکمیتی بود، گفت: اقتصاد کشور باید از شرایط فعلی خارج شود؛ اگر تحریم ها را بی اثر کنیم می توانیم به گونه دیگری در دیپلماسی جهانی حضور داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در سال های متمادی بخش خصوصی در فروش نفت فعال نبود، گفت: ما دریک جنگ اقتصادی هستم و بر این اساس آمریکایی ها همه تلاش خود را کردند تا تحریم ها را دورن خانه های همه ایرانی ها بیاورند.
وزیر اسبق نفت تاکید کرد: امروز هم نفت از شرکت های ایرانی خریداری نمی شود و مجبوریم با مجوز شورای امنیت ملی شرکت هایی ثبت کنیم که حتی یک ایرانی عضو نباشد.
فرد خارجی در صنعت نفت ایران حضور ندارد
وزیر اسبق نفت با بیان اینکه انتظار دشمنان برای فلج کردن اقتصاد کشور با تحریم ها موفق نبوده است، گفت: صنعتگران حوزه نفت کشور اتفاقات بزرگی رقم زدند و در این حوزه از اهداف تیر تحریم های دشمنان بود شکوفایی و خودکفایی رقم خورد به نوعی که امروز هیچ فرد خارجی در صنعت نفت ایران حضور ندارد.
قاسمی ادامه داد: در آن زمان در زمینه تامین بنزین چالش اساسی در کشور وجود داشت که با ساخت دو هزار و ۵۰۰ جایگاه «سی ان جی» و جایگزینی گاز با بنزین و اجرای طرح توسعه کمی و کیفی همه پالایشگاه ها از آن عبور کردیم.
پروژه «ستاره خلیج فارس» ما را به صادرکننده بنزین تبدیل کرد
وی ادامه داد: اجرای پروژه «ستاره خلیج فارس» ما را به صادرکننده بنزین تبدیل کرد و امکان مصرف میعانات گازی را نیز فراهم کرد.
وزیر اسبق نفت همچنین با اشاره به اینکه دوسوم پارس جنوبی در محدوده قطر و یک سوم در ایران است، اما چون قوانین خاصی حاکم نیست هر کسی به اندازه توان خود برداشت می کند، گفت: ما در پارس جنوبی به اندازه قطر برداشت می کنیم، اما متاسفانه در میادین دیگر از کشورها عقب هستیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |