جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 164594 11:38 1400/09/16
تجارت ایران و عراق 17 درصد تقویت شد

تجارت ایران و عراق 17 درصد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تجارت ایران و عراق 17 درصد تقویت شد

تجارت ایران و عراق 17 درصد تقویت شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی و‌ صنعتی جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: ما همیشه در روابط منطقه‌ای به‌ویژه با دولت عراق عزم جدی داشته‌ایم که بایستی سطح روابط فعلی با سرعت بیشتری توسعه یابد، این هم به‌دلیل شرایط استراتژیک دو کشور ایران و عراق است.

آل‌اسحاق یادآور شد: هم‌اکنون روابط برادرانه‌ای با عراق داریم و در دولت جدید عزم جدی‌تری برای توسعه روابط به‌خصوص در حوزه اقتصادی وجود دارد، همچنین باید توجه داشت که اقلیم کردستان عراق جایگاه ویژه‌تری برای روابط تجاری و اقتصادی دارد، در خود اقلیم، کرکوک نقش قلب منطقه عراق را دارد و کرکوک می‌تواند نقش شاهراهی و کلیدی ایفا کند.

وی افزود: موقعیت کرکوک از نظر اقتصادی چه در حوزه نفت و انرژی و چه در حوزه کشاورزی و صنعت شرایط بسیار خوبی دارد که از ظرفیت قابل‌توجهی نیز برخوردار است. ما در چشم‌انداز توسعه روابط اقتصادی با عراق هدف 20 میلیارد دلاری داریم که دور از ذهن نیست و تا اینجا 17 درصد هم رشد روابط اقتصادی را داشته‌ایم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تأکید کرد: اگر بخواهیم این روابط پایدار باشد، باید بلندمدت فکر کنیم و سرمایه‌گذاری‌های مشترک می‌تواند باعث توسعه این روابط شود. ما بعد از چین بیشترین مراودات را با کشور عراق داریم که مشخص می‌کند حوزه اقتصادی عراق چه جایگاه ویژه‌ای برای کشور ما دارد.

امکانات توسعه‌ای ما با اقلیم کردستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و عزم بر این است که مشکلات و بروکراسی‌های اداری به‌سرعت مرتفع شود، بر این اساس می‌توان این نوید را داد که چشم‌انداز روابط ایران و اقلیم کردستان بسیار روشن است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |