پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 136443 10:59 1399/12/19
تا کنون  ۶۷۰ هزار بیکار شده ناشی از کرونا بیمه بیکاری گرفتند

تا کنون ۶۷۰ هزار بیکار شده ناشی از کرونا بیمه بیکاری گرفتند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا کنون  ۶۷۰ هزار بیکار شده ناشی از کرونا بیمه بیکاری گرفتند

تا کنون ۶۷۰ هزار بیکار شده ناشی از کرونا بیمه بیکاری گرفتند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، مسعود بابایی در مورد وضعیت واریز بیمه بیکاری طی سال جاری اظهار داشت: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را ایام مرتبط با حوادث غیرمترقبه اعلام کرد از این رو تا این تاریخ بیمه بیکاری کرونا به حساب افراد بیکار شده واریز شد؛ پس از این تاریخ بیمه بیکاری به صورت عادی و بر اساس ماده ۷ قانون بیمه بیکاری واریز شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در همین راستا یک سامانه جدید طراحی کردیم تا کسانی که بیکاری شأن تداوم داشت، در این سامانه ثبت نام کنند تا از ابتدای خرداد ماه به این سمت، بیمه بیکاری را بر اساس قانون بیمه بیکاری دریافت کنند.

برای ۱۰۰ هزار بیکارشده عادی بیمه بیکاری گرفتند
وی تصریح کرد: از سال ۹۴ به این سو ۲۲۰ هزار نفر بیکار داشتیم که بیمه بیکاری می‌گرفتند، علاوه بر این از ابتدای خرداد ماه تاکنون نیز حدود ۱۶۰ هزار بیکار شده عادی (بیکاری شدن شأن ارتباطی به کرونا ندارد) تعیین تکلیف شده و برای حدود ۱۰۰ هزار نفر بیمه بیکاری واریز شده است.

بابایی افزود: در صورت واجد شرایط بودن، افراد مجرد حداکثر ۳۶ ماه و متأهل ۵۰ ماه بر اساس سابقه بیمه، بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

۶۷۰ هزار بیکار شده ناشی از کرونا بیمه بیکاری گرفتند
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیمه بیکاری ناشی از کرونا نیز گفت: پرونده بیمه بیکاری ناشی از کرونا بسته شده است و فقط ۶۲ هزار نفر با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان باقی مانده بودند که خزانه به حساب تأمین اجتماعی واریز کرده تا تأمین اجتماعی به حساب این افراد واریز کند که این موضوع در اختیار ما نیست اما انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر پرداختی‌ها انجام شود زیرا دلیلی وجود ندارد که واریزی‌ها با تأخیر صورت گیرد.

وی افزود: به طور کلی در بخش کرونا در کشور ۷۳۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان شغل خود را از دست دادند. از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر مقرری دریافت کردند و ۶۲ هزار نفر باقی مانده اند. بیمه بیکاری به افرادی که ناشی از کرونا شغل خود را از دست دادند طی ماههای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت امسال یعنی جمعاً سه ماه پرداخت شد.

فرایند ثبت نام برای بیمه بیکاری، آنلاین است
بابایی ادامه داد: ثبت نام برای دریافت بیمه بیکاری تا مرحله پرداخت از طریق سامانه انجام می‌شود و اگر فرد نقص پرونده نداشته باشد، تقریباً یک ماه بعد بیمه بیکاری دریافت می‌کند؛ در واقع هر زمانی که فرد ثبت نام کند پانزدهم ماه بعد، مقرری را دریافت خواهد کرد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نقص پرونده نیز بیشتر مربوط به وضعیت قرارداد افراد می‌شود؛ به عنوان نمونه فرد در سامانه اعلام می‌کند که قرارداد دارد، اما مشخص می‌شود که فاقد قرارداد است از این رو باید به مراجع حل اختلاف برای طرح دعوی برود که این مساله فرایند را طولانی می‌کند.

وی افزود: متقاضی می‌تواند در سامانه تمام پروسه کار خود را ببیند و حتی موارد مربوط به نقص پرونده را نیز مشاهده خواهد کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |