پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 135635 15:28 1399/12/13
تا کنون ۲۰۸ هزار متقاضی مسکن ملی افتتاح حساب کردند

تا کنون ۲۰۸ هزار متقاضی مسکن ملی افتتاح حساب کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا کنون ۲۰۸ هزار متقاضی مسکن ملی افتتاح حساب کردند

تا کنون ۲۰۸ هزار متقاضی مسکن ملی افتتاح حساب کردند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمدحسن علمداری» درباره آخرین وضعیت افتتاح حساب، واریز وجه اولیه و انعقاد قراردادهای طرح مسکن ملی و معرفی متقاضیان به پروژه‌های این طرح گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۳۶۴ نفر پذیرفته شده نهایی طرح مسکن ملی به بانک معرفی شده و نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۹۰۴ نفر وجوه اولیه خود را برای اجرای طرح و معرفی به پروژه‌ها واریز کرده‌اند.

به گفته علمداری مبلغ واریز شده توسط متقاضیان طرح اقدام مسکن ملی برای اجرای طرح بیش از ۶ هزار۳۷۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: ۶۲ هزار و ۴۶۰ متقاضی معرفی شده به بانک تاکنون برای واریز وجوه خود برای اتصال به پروژه‌ها اقدامی نکردند.

به گفته این مقام مسئول در بانک مسکن، تعداد پروژه‌های معرفی شده به بانک ۵۰۹ پروژه به تعداد ۴۱ هزار و ۵۶۰ واحد بوده است. وی توضیح داد: تاکنون ۷۸ پروژه به تعداد ۳۴۹۱ واحد به دفترخانه ارسال شده و با ۸۲ پروژه که معادل ۶ هزار و ۷۸۷ واحد مسکونی است قرارداد منعقد شده است.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد و هم اکنون فرصت به پایان رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |