پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 158834 13:26 1400/08/01
تا کنون چند دز واکسن وارد کشور شده است؟

تا کنون چند دز واکسن وارد کشور شده است؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تا کنون چند دز واکسن وارد کشور شده است؟

تا کنون چند دز واکسن وارد کشور شده است؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، مهرداد جمال ارونقی تعداد محموله‌های وارداتی واکسن کرونا را تاکنون ۷۳ محموله بالغ بر ۱۲۰ میلیون ۴۶۸ هزار دُز عنوان کرد.

این واکسن‌ها از نوع سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک و بهارات هستند که بیشترین تعداد مربوط به سینوفارم چین با ۱۰۵ میلیون و ۷۲۶ هزار دز است.

معاون فنی گمرک در مکاتبه با شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بدینوسیله به استحضار می‌رساند: از تاریخ ۹۹.۱۱.۱۵ لغایت ۱۴۰۰.۸.۱، تعداد ١۲٠ میلیون و ٤۶٨ هزار و ۲٠۶ دز واکسن کرونا، طی ٧۳ محموله، به شرح ذیل از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده و پس از انجام فوری تشریفات گمرکی بصورت حمل یکسره، شبانه روزی و از پای پرواز، مستقیماً تحویل نمایندگان محترم معرفی شده از سوی وزارت بهداشت شده است.

شایان ذکر است واکسن های وارداتی از نوع: سینوفارم چینی به تعداد ١٠۵ میلیون و ٧۲۶ هزار و ۳٩۶ دز (بیش از ٨٧ درصد)؛ آسترازنکای چند ملیتی به تعداد ١١ میلیون و ۶٩ هزار و ۲١٠ دز (بیش از ٩ درصد) ؛ اسپوتنیک روسی به تعداد ۲ میلیون و ۵٤٧ هزار و ۶٠٠ دز (بیش از ۲ درصد) و بهارات هندی به تعداد ١ میلیون و ١۲۵ هزار دز (نزدیک به ١ درصد) می باشد. همچنین، از واکسن های وارده به کشور، بیش از ١۳ میلیون دز در مردادماه (١١ درصد) ، بیش از ۳۳ میلیون دز در شهریورماه (۲٨ درصد) و بیش از ۶٠ میلیون دز در مهرماه (۵٠ درصد) سال جاری وارد کشور شده اند و این آمار نشان می دهد ٩٠ درصد واکسن های وارده، طی سه ماهه: مرداد تا مهرماه، وارد کشور شده و ١٠ درصد واکسن‌های اشاره شده ، طی ۶ ماه قبل از مردادماه، وارد کشور شده است.

مزید استحضار تشریفات گمرکی و ترخیص تمامی واکسن‌های وارده از کشورهای: چین، ژاپن، روسیه، ایتالیا، هلند، هندوستان، اتریش، لهستان، کره جنوبی و یونان در حداقل زمان ممکن، به صورت حمل یکسره و در پای پرواز انجام و این واکسن‌ها به قید فوریت تحویل وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |