پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 195990 08:15 1401/06/29
تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر احیای جایگاه نخست پسته در جهان

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر احیای جایگاه نخست پسته در جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر احیای جایگاه نخست پسته در جهان

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر احیای جایگاه نخست پسته در جهان

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز دوشنبه در همایش ملی سلامت پسته که در محل سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، افزود: وظیفه ما صیانت از حوزه غذا است و موظفیم برای مصرف کننده داخلی و خارجی محصول سالم تولید کنیم.

وی اظهار داشت: برگزاری این همایش نشان می‌دهد که سلامت محصول برای ما مهم است و قصد داریم سلامت و کیفیت محصولات را هر روز ارتقا دهیم.

وی برندسازی محصولات کشاورزی را برای صادرات، ضروری خواند و تصریح کرد: صادرکنندگان ایرانی باید هویت، نشان و ویژگی‌های پسته و سایر محصولات ایران را از طریق اطلاع رسانی برای دنیا مشخص کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در همین حال گفت: ما در برندسازی محصولات کشور دچار مشکل هستیم و این در حالی است که برای مثال قیمت گوشت تولید عشایر که دام آنان از علوفه تازه مرتعی استفاده می‌کند با گوشت پرواری یکسان است، زیرا درباره اهمیت و ویژگی‌های گوشت ارگانیک یا عشایری به مصرف کننده اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

وی با بیان این که تولید پسته در آمریکا دو برابر ایران است، اذعان داشت: دلیل ارزانی قیمت پسته آمریکا نسبت به این محصول در ایران به عملکرد تولید برمی‌گردد و یکی از دلایل کاهش صادرات پسته کشورمان، همین است و از این رو تلاش‌های زیادی برای افزایش عملکرد تولید در باغات پسته باید انجام شود.

ساداتی‌نژاد بر نوسازی و شناسنامه‌دار کردن باغات کشور تاکید ورزید و گفت: امروزه در دنیا می‌خواهند بدانند در بستر تولید چه اتفاقاتی می‌افتد و کدام محصول در کدام مزرعه و با چه عملیاتی تولید می‌شود.

وی از اجرای دو پروژه بین‌المللی در حوزه پسته با مشارکت سازمان فائو، اتحادیه اروپا و حوزه تجارت خبر داد و بیان داشت: دو پروژه بین‌المللی پسته به ارزش ۵ میلیون دلار به زودی به مراحل پایانی می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه کشاورزی از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اشاره کرد و گفت: آموزش و ترویج از وظایف مهم این سازمان است و به رغم تحقیقات زیادی که در حوزه کشاورزی می‌شود، اما نتایج آن به مزارع نمی‌رسد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با کمک بخش خصوصی و تشکل‌ها در حوزه باقیمانده آفتکش‌ها در اراضی باغی و زراعی تلاش بیشتری صورت گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |