جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 158828 13:22 1400/08/01
تامين ایمنی پروازهای فرودگاه بين المللي کیش با چشمان تیزبین كاركنان برج مراقبت

تامين ایمنی پروازهای فرودگاه بين المللي کیش با چشمان تیزبین كاركنان برج مراقبت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تامين ایمنی پروازهای فرودگاه بين المللي کیش با چشمان تیزبین كاركنان برج مراقبت

تامين ایمنی پروازهای فرودگاه بين المللي کیش با چشمان تیزبین كاركنان برج مراقبت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عزت‌اله محمدی، رئیس هیئت مدیره، سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش و مدير كل فرودگاه بين المللي كيش با انتشار پیامی فرارسیدن روز جهاني مراقبت پرواز را به فعالان این عرصه تبریک گفت، در متن پیام وی آمده است: کنترلرهای برج مراقبت، نقش حساس و موثرتان انکارناپذیر است چراکه صنعت حمل و نقل هوایی، عزت   و اقتدارش را پس از چهل سال بی‌مهری وتحریم از سوی بدخواهان این سرزمین، مدیون دستان پرتوان کارشناسان ومتخصصان این صنعت، از جمله شما عزیران می‌داند.

‎صنعت حمل ونقل هوایی به وجود شما کنترلرهای ترافیک هوایی که یکی از ارکان اساسی  و اصلی این صنعت هستید افتخار کرده و ایمنی صد‌ها پرواز در لحظه را مرهون تلاش شما بزرگ مردان می‌داند که با چشمان همیشه بیدار، تیزبین وهوشمندانه خود، کنترل و هدایت لحظه به لحظه هواپیما‌ها در سطوح مختلف شبکه پیچیده راه‌های هوایی و مسیر‌های ورودی و خروجی فرودگاه‌ها را برعهده دارید وبا اعتماد و اطمینان کامل، بستری مناسب و کارآمد برای مدیریت ترافیک هوایی فراهم آورده و ایمنی آسمان ایران را برای مردم عزیز کشورمان به ارمغان آورده‌اید.

‎اینجانب با افتخار و به عنوان عضوی از صنعت هوانوردی کشور، ضمن پاسداشت زحمات شما مراقبان والاهمت آسمان ایران زمین و اداي احترام به روانشاد عزيزان اين حرفه كه امروز در ميان ما نيستند روز  جهانی مراقبت پرواز را خدمت شما عزیزان تبریک عرض نموده از خداوند متعال عزمی راسخ،گامی استوار و سلامتی و سرافرازی برایتان آرزومندم.»

حضور در جمع همکاران مراقبت پرواز

همچنین در همین راستا رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و مدیر كل فرودگاه بین المللی کیش با حضور جمعی از معاونین و مدیران در برج مراقبت پرواز فرودگاه، به مناسبت روز جهانی مراقبت از پرواز ، ضمن تبریک این روز و قدردانی ویژه از مراقبان والاهمت فعالان این عرصه اظهار کرد: یکی از ماموریت های اصلی در صنعت حمل و نقل هوایی جابجایی مسافر با سرعت و ایمنی بالا می باشد، و بخاطر حساسیت بسیار بالای این شغل روز  20 اکتبر مصادف با 28مهرماه به عنوان روز جهانی مراقبت از پرواز نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از مولفه‌های اصلی فرایند شکل‌گیری یک پرواز بحث ایمنی و خدمات مدیریت ترافیک هوایی در فرودگاه است.

محمدی با تاکید بر اینکه بعد از اپیدمی کرونا ما شاهد بار ترافیکی در فرودگاه جزیره خواهیم بود گفت: برقراری حمل ونقل هوایی ایمن، استقرار تجهیزات و دستگاه های کمک ناوبری و نظارتی در چارچوب مقررات و استانداردهای بین المللی؛ از مهمترین اقدامات و  دستور كار در شرکت ؛ جهت طرح توسعه فرودگاه بین المللی کیش قرار دارد. 

رشد پروازها حتی در روزهای پاندمی کرونا

در ادامه مهرداد ظاهری، رییس اداره مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی کیش نیز اظهار کرد: فرودگاه بین المللی جزیره کیش یکی از ارکان اصلی صنعت هوانوردی کشور در بحث مسافربری به شمار می‌رود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: با وجود پاندمی ویروس کرونا ما در مقطعی از زمان و در حالیکه بزرگترین فرودگاه‌های پروازهای خود را به یک دوم و یا یک سوم کاهش داده بود، در جزیره کیش شاهد افزایش 30درصدی پروازها بودیم که با لطف خدا و به همت همه همکاران در بخش‌های مختلف با رعایت همه استانداردها و پروتکل های ارائه شده از سازمان هواپیمایی کشوری به خوبی صورت گرفت و بطور متوسط در حال حاضر روزانه 80 تا 100پرواز در جزیره کیش در حال انجام است.

رییس اداره مراقبت پرواز فرودگاه بین المللی کیش در ادامه افزود : پروازهای خروجی نیز از مرحله استارت با کنترل ما کار خود را آغاز می‌کنند و از این بابت هیچ مشکلی وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: حساس‌ترین وظیفه برج مراقبت در فرودگاه ایجاد جداسازی پروازها در زمان نشست و برخاست و بر روی زمین است و در این مبحث پروازها باید یک حریم خاصی داشته باشند که با همت، تلاش و ایثار همکاران بنده با وجود تعداد پرواز بالای فرودگاه بین المللی کیش، بحث جداسازی به خوبی اجرایی شده است.

ظاهری در پایان با تاکید بر اینکه در طول سال در فرودگاه کیش هیچگونه همجواری پروازی نداشتیم، افزود: پروازها در این مبحث به خوبی در حال کنترل هستند و امیدوار هستیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته و خرید تجهیزات بروز و زیرساخت‌های تکمیلی این روند کماکان ادامه پیدا کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |