جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 196113 12:57 1401/06/29
تالار شیشه ای در سراشیبی

تالار شیشه ای در سراشیبی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
تالار شیشه ای در سراشیبی

تالار شیشه ای در سراشیبی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 6 هزار و 760 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک‌میلیون و 367 هزار و 60 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 2 هزار و 302 واحدی به رقم 397 هزار و 910 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 141 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام، حق‌تقدم و یا اوراق مالی در قالب 235 هزار فقره معامله  و به ارزش 2 هزار و 360 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 49 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 58 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 54 صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس 67 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 29 صدم درصد افت کرد.

امروز نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای بانک پاسارگاد، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، گل‌گهر، هلدینگ معدنی خاورمیانه و فولاد مبارکه به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 75 واحد عقب‌نشینی نسبت به روز قبل به رقم 18 هزار و 501 احد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک‌میلیون و 20 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 347 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 3.1 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 211 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 39 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، بهمن دیزل، صبا تأمین، بانک دی، فرابورس، پالایش نفت لاوان و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با مصوبه دولت قرار است، برای دو صندوق دارایکم و پالایش‌یکم بازارگردان در نظر گرفته شود که این اقدام برای جلوگیری از ریزش قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری این دو صندوق از ارزش ذاتی آن است.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید حتماً با مطالعه و تحلیل و یا مشورت از افراد خبره و امین صورت گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |