چهارشنبه 29 فروردین، 1403

کدخبر: 189841 13:12 1401/05/15
بورس تهران 11 هزار واحد رشد کرد

بورس تهران 11 هزار واحد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بورس تهران 11 هزار واحد رشد کرد

بورس تهران 11 هزار واحد رشد کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 11 هزار و 563 واحد به رقم یک‌میلیون و 448 هزار و 924 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 6 هزار و 88 واحد به رقم 390 هزار و 143 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 473 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4.9 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 279 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 913 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس رشد کردند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 8 دهم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن یک‌ونیم درصد افزایش یافته است.

شاخص آزاد شنار 83 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 9 دهم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 69 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای ملی‌مس، بانک ملت، شستا، پتروشیمی پردیس، ایران‌خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با رشد 188 درصد به رقم 19 هزار و 50 واحد رسید.

ارزش باراز اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 52 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم 341 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 155 هزار فقره معامله و به ارزش 142 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است عمده این ارزش مربوط به انجام عملیات بازار باز و خرید و فروش اوراق بدهی بانک مرکزی توسط شبکه بانکی است که امروز بیش از یک‌ونیم میلیارد ورقه اوراق بدهی به ارزش 140 هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی خرید و فروش شد که فقط ارقام آن در معاملات فرابرس درج می‌شود و این به خاطر تعطیلی روز دوشنبه استT چون معمولا این معاملات در روز دوشنبه انجام می‌شود.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، بهمن دیزل، نیروی برق دماوند، پویا زرکان آقدره، صبا تأمین و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گفته برخی کارشناسان بعد از اعمال مالیات بر سپرده‌های شرکت‌ها عمده پول‌های شرکت‌های بورسی و حقوقی به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت حرکت کرده است.

همچنین یکی از مشکلات در زمینه سهام عدالت این است که شرکت‌های سرمایه‌پذیر از پذیرفتن نماینده سهامداران عدالت در مجامع خودداری می‌کنند، در نتیجه مجامع آنها قانونی نیست و باید حتماً نماینده سهامداران عدالت در روش غیرمستقیم حضور پیدا کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |