پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 163441 13:51 1400/09/07
به زودی نفت سهل الوصول روسیه تمام می شود

به زودی نفت سهل الوصول روسیه تمام می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
به زودی نفت سهل الوصول روسیه تمام می شود

به زودی نفت سهل الوصول روسیه تمام می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد در صورتی این کشور توجه ویژه ای برای اکتشاف منابع جدید نفتی نکند، به زودی منابع نفت با شرایط استخراج راحت روسیه تمام خواهد شد.

سوروکین ادامه داد: تا 10 سال آینده تمام منابع نفتی روسیه شامل منابعی خواهد بود که استخراج آنها سخت خواهند بود.

به گفته این مقام روس، منابعی که به اصطلاح سخت استخراج هستند شامل آنهایی می شوند که هزینه استخراج نفت از آنها بسیار بیشتر از نفت متعارف است.

این مسئله می تواند برای روسیه که هم اکنون یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت در جهان است به یک مشکل بزرگ تبدیل شود چرا که ذخایر نفتی روسیه در حال اتمام است و هزینه های استخراج نفت برای این کشور به میزان قابل توجهی در حال افزایش است.

راه حل روسیه این است که با در نظر گرفتن مشوق، توجه ویژه ای را به حوزه استخراج در نظر گرفته و بتواند با کشف ذخایر نفتی متعارف جدید آنها را جایگزین نفت سخت استخراج کند.

در حالی معاون وزیر انرژی روسیه این موضوع را مطرح کرد که وزیر منابع طبیعی روسیه در ماه می سال جاری گفته بود که با سرعت کنونی روسیه تا سال 2080 نفت دارد.

وی گفته بود در صورتی که دولت روسیه تصمیم بگیرد به سراغ حفاری در میادین با شرایط استخراج سخت و صعب العبور برود این مدت زمان حتی بیشتر هم خواهد شد.

هم اکنون میزان اکتشافات نفتی و گازی روسیه به کمترین میزان 5 سال گذشته رسیده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |