پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 136091 11:04 1399/12/17
بنادرخشک نقش موثری در کاهش هزینه و زمان صادرات و واردات دارند

بنادرخشک نقش موثری در کاهش هزینه و زمان صادرات و واردات دارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
بنادرخشک نقش موثری در کاهش هزینه و زمان صادرات و واردات دارند

بنادرخشک نقش موثری در کاهش هزینه و زمان صادرات و واردات دارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان به نقل از روزنامه جهان اقتصاد ؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاحیه اولین بندرخشک تعاونی کشور با بیان اینکه ایده بندرخشک برای کشور پهناوری مثل ایران که فاصله مرز های آن تا داخل کشور بسیار زیاد بوده موثر است، اظهار کرد: در ۱۱ ماه گذشته سال منهای دو کالای نفت خام و میعانات گازی که عدد بسیار بالایی هم دارد بیش از ۱۳۰ میلیون تن کالا صادر و وارد شده است که از این میزان بیش از ۱۰۰ میلیون تن صادر و حدود ۳۰ میلیون تن نیز وارد شده است که در شرایط تحریم حجم بالایی است.

وی از افزایش میزان صادرات و واردات در سال های آینده خبر داد و افزود: احداث بندرخشک پیشگامان در مرکز جغرافیایی کشور تشریفات گمرکی را کاهش داده و موجب می شود عملیات صادرات در بنادر آبی به راحتی صورت گیرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حجم بالایی از کالاهای وارد شده در بنادر آبی ترخیص نشده اند، ادامه داد: حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی و بیش از ۳ میلیون تن کالای غیر اساسی که به کشور وارد شده است در بنادر آبی دپو شده اند که در این زمینه بنادرخشک باید حالت پس کرانه را داشته و کالا ها در انبار های این بنادر دپو شوند.

جهانگیری با اشاره به اینکه یکی از جنبه های اقتدار ایران موقعیت جغرافیایی آن است، گفت: به دلیل ظرفیت محدود بنادر آبی و دشواری تامین ارز، معطلی کشتی ها در بنادر هزینه سنگینی را بر وارد کننده تحمیل می کند که برای رفع این مشکل نیز بنادرخشک می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

وی ادامه داد: برخی از کشور های بزرگ در اطراف کشور ما که هیچ راه آبی ندارند برای صادرات و واردات می توانند از ظرفیت ایران استفاده کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: تمام مسیر های راه آهن کشور به مسیر های ریلی چین تا ایران و ایران تا اروپا متصل است و اگر مسیر ریلی بصره در عراق به شلمچه متصل و مسائل امنیتی مسیر ریلی سوریه نیز برطرف شود یک فرصت طلایی است که راه آهن ایران از طریق سوریه به دریای مدیرترانه وصل شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |